یادداشت عباس آخوندی برای درگذشت «محمدعلی کشاورز»

عباس آخوندی در یادداشتی درگذشت «محمدعلی کشاورز» را تسلیت گفت و نوشت: دستِ‌کم سه نسل از ما ایرانیان از هر قشر و گروهی با او زندگی کرده‌ایم. او که 50 سال روی صحنه تئاتر، سینما و تلویزیون ایفای نقش کرد، در گوشه‌گوشه ذهن ما زنده است و حضور دارد.

یادداشت عباس آخوندی برای درگذشت «محمدعلی کشاورز»
کد خبر: 412205
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۶ ۰۹:۲۵:۳۷

اعتمادآنلاین| محمدعلی کشاورز هنرمند نامدار و بازیگر یگانه و دردانه تئاتر، سینما و تلویزیون ایران به سوی حضرت باری شتافت.

دستِ‌کم سه نسل از ما ایرانیان از هر قشر و گروهی با او زندگی کرده‌ایم. او که 50 سال روی صحنه تئاتر، سینما و تلویزیون ایفای نقش کرد، در گوشه‌گوشه ذهن ما زنده است و حضور دارد. او بخشی از تاریخ هنرِ نمایش ایران است.

بی‌گمان هر یک از ما چیزی از او چه در عالم واقع و چه در موقعیت ایفای نقش در عالم نمایش آموخته‌ایم و وامدار او هستیم. او به عنوان بازیگری پیشکسوت بی‌گمان برای بازیگران نسل‌های پس از خود منبع الهام بود و برای بینندگان تئاتر، تلویزیون کسی بود که با آنان همدلی و همنشینی می‌کرد و مردم در نقش و سخنان نقش و مسوولیت خود را می‌دیدند.

کشاورز هم درد و رنج مردم را می‌نمایاند و هم آرزوهای بهروزی و سربلندی ایرانیان را واگو می‌کرد. وقتی اثرهایی چون خانه قمر خانم، دایی‌جان ناپلئون، آتش بدون دود، هزاردستان، سربداران، پدرسالار و گرگ‌ها را می‌دیدی، آینه‌ای بود از فرهنگ ایران با همه فزونی‌ها و کاستی‌های آن و برگردانی از تاریخ ایران با تمام تلخی‌ها و شیرینی‌های آن.

او که 47 فیلم سینمایی چون خشت و آینه، کمال‌الملک، ناصرالدین‌شاه آکتور سینما، دلشدگان، روز واقعه و فیلم‌های برجسته دیگر بازی کرده بود، نمادی بود از نسل اول بازیگران بزرگ سینمای ایران که با خود سبکی را در عالم سینما به یادگار گذاشتند. او در ذهن و یاد ما جاودانه است. از درگاه حضرت حق شادی روان او را طلب می‌کنیم، به بازماندگانش تسلیت می‌گوییم و یادش را هماره گرامی می‌داریم.

منبع: روزنامه اعتماد


اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها