سقوط 70 درصدی صادرات انبه پاکستان به دلیل موانع فروش به ایران

حجم صادرات انبه پاکستان امسال به دلیل موانع صادرات به ایران و هزینه بالاتر حمل هوایی به بازارهای اروپایی نسبت به سال گذشته احتمالا 70 درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

سقوط 70 درصدی صادرات انبه پاکستان به دلیل موانع فروش به ایران
کد خبر: 412229
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۶ ۱۰:۲۰:۲۲

اعتمادآنلاین| وحید احمد، سرپرست انجمن صادرکنندگان، واردکنندگان و بازرگانان میوه و صیفی‌جات پاکستان اظهار کرد: مسائل لجستیکی به همراه مشکلاتی که در دسترسی به بازارهای بین‌المللی وجود دارد، چالشهای جدی برای صادرات انبه به وجود آورده و مشکلات صادرکنندگان انبه را هر روز تشدید می‌کند.

تلاشهای رسانه‌ای بی‌وقفه این گروه توجه اعضای مجلس ملی پاکستان را جلب کرده و قرار است کمیته ویژه امور کشاورزی مجلس ملی در نشستی در روز جاری به دو موضوع مربوط به مشکلات صادرات به ایران و مسائل مربوط به صادرات به بازارهای اروپایی بپردازد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری بیزنس ریکوردر، این مقام پاکستانی اظهار کرد: صادرات انبه به ایران از طریق مسیر زمینی به دلیل مسائل مختلف به شدت آسیب دیده است. صف کامیونهای حامل انبه پاکستان که از طریق مرز تفتان وارد ایران می‌شوند، هر روز افزایش پیدا می‌کند در حالی که شمار کمتری از کامیونها از ایران به پاکستان می‌روند و با توجه به محدودیت روزهای کاری و فرصت زمانی محدودی که هر روز برای ورود کامیونهای حامل انبه به ایران وجود دارد، شمار زیادی از کامیونهای حامل محموله انبه به ارزش میلیونها دلار به مقصد ایران صفهای طویلی را در مرز ایران و پاکستان تشکیل می‌دهند و در نتیجه انبه‌ها به دلیل تاخیر غیرمعمول در جابجایی خراب می‌شوند.

طبق این گزارش، با وجود تقاضای بالایی که برای انبه پاکستان در ایران وجود دارد، پاکستان قادر نیست از این فرصت طلایی استفاده کند و مقامات دولتی مربوطه از این مشکلات مطلع هستند و درخواست برای افزایش روزهای کاری و همچنین فرصت زمانی روزانه برای عبور محموله‌های انبه و سایر محموله‌های میوه و صیفی‌جات و تسهیل تجارت از طریق مرز زمینی ایران و پاکستان وجود دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها