بوریس جانسون مخالف پایین آوردن مجسمه چرچیل است

بوریس جانسون در بحبوحه مناقشه کنونی بر سر جمع‌آوری مجسمه چهره‌های تاریخی تاکید کرد، انگلیس نمی‌تواند چشم‌انداز فرهنگی و تاریخ پیچیده خود را "فوتوشاپ" کند چون این کار تحریف گذشته محسوب می‌شود.

بوریس جانسون مخالف پایین آوردن مجسمه چرچیل است
کد خبر: 412236
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۶ ۱۰:۳۰:۵۲

اعتمادآنلاین| بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس در مطلبی برای روزنامه دیلی تلگراف نوشت: اگر ما پاکسازی سوابق و حذف تصاویر همه افراد، جز آن‌هایی که رویکردهایشان با ما سازگار است آغاز کنیم، در واقع گرفتار یک دروغ بزرگ و تحریف تاریخ خودمان شده‌ایم.

جانسون همچنین با دفاع از وینستون چرچیل گفت: پوچ و ناگوار است که یادبود نخست‌وزیر پیشین ما در معرض تهدید قرار بگیرد. او قهرمان بود و انتظار دارم در بیان اینکه تا آخرین نفس با هرگونه تلاش برای جابجایی مجسمه او از میدان پارلمان مخالفت می‌کنم، تنها نمانم. روکش حفاظتی از او هم هر چه زودتر برداشته شود، بهتر است.

در آمریکا و اروپا تندیس‌های شخصیت‌هایی که به طرفداری از نژادپرستی متهم هستند، پایین کشیده می‌شود و راست‌گرایان افراطی و هولیگان‌ها هم در لندن به طرفداری از این تندیس‌ها تظاهرات کردند.

معترضان خواهان برچیدن تمامی نمادهای نژادپرستی هستند و در این راستا مجمسه‌ها را یا با رنگ و وسایل دیگر تخریب می‌کنند یا آن‌ها را پایین می‌کشند. وینستون چرچیل، نخست‌وزیر اسبق انگلیس، لئوپولد دوم، پادشاه اسبق بلژیک و شمار زیادی از چهره‌های مشهور سیاسی و نظامی دوران استعمار هستند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها