کد خبر: 412265
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۶ ۱۱:۳۹:۱۶
| |

شورای انتقالی جنوب یمن:

ائتلاف عربی به حمله به غیرنظامیان پایان دهد

شورای انتقالی جنوب یمن امروز (دوشنبه) حملات وحشیانه و اقدامات سرکوب‌گرانه گروه‌های مسلح تحت حمایت دولت مستعفی در حق مردم استان شبوه را محکوم کرد.

ائتلاف عربی به حمله به غیرنظامیان پایان دهد
کد خبر: 412265
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۶ ۱۱:۳۹:۱۶

اعتمادآنلاین| به نقل از ارم ‌نیوز، اداره کل امور خارجه این شورا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، گروه‌های مسلح با حملات توپخانه‌ای به مناطق مسکونی ناحیه نصاب واقع در جنوب غربی استان شبوه به عملیات سرکوب، قتل و ناپدید شدن‌های اجباری، اقدامات تروریستی و دیگر نقض‌ها ادامه می‌دهند و حملات هوایی همچنان ادامه دارد و چندین کشته و زخمی برجای گذاشته است.

در این بیانیه آمده است، این گروه‌های مسلح که تحت حمایت دولت مستعفی فعالیت می‌کنند، علاوه بر اقداماتی که امنیت را در استان شبوه مختل کرده و موجب شده گروه‌های تروریستی مجددا به این استان بازگردند و نیروهای نخبه شبوانی نیز از شبوه خارج شوند، دست به چندین عملیات ترورهای سیاسی و قتل‌های غیرقانونی زده‌اند.

شورای انتقالی جنوب یمن در بیانیه خود از جامعه بین‌الملل و به ویژه ائتلاف عربی خواست مسؤولیت خود را در قبال حوادثی که رخ می‌دهد بر عهده گرفته و به این حملات و نقض‌ها در حق غیرنظامیان پایان دهند.

پس از اینکه نیروهای دولت مستعفی تلاش کردند اعتراضات مسالمت‌آمیز مردمی را که خواستار مجازات ناقضان حق شهروندان و توقف ظلم این نیروها در حق مردم بودند، متفرق کنند، مناطق مختلف استان شبوه واقع در جنوب یمن به ویژه ناحیه نصاب و جردان از اواخر هفته گذشته به صحنه درگیری‌های پراکنده میان نیروهای دولت مستعفی و نیروهای مسلح قبایل حامی شورای انتقالی تبدیل شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها