کد خبر: 412279
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۶ ۱۲:۰۷:۰۰
| |

علی ربیعی، سخنگوی دولت، در پاسخ به سوال «اعتمادآنلاین»:

آمریکا به میز مذاکره باز نگردد سیاست‌ها تغییری نخواهد کرد

علی ربیعی، سخنگوی دولت گفت: نتیجه انتخابات آمریکا تأثیری بر سیاست‌های اصولی ما در مقابل آمریکا نخواهد داشت، ما برای بهره‌مندی از دیپلماسی منتظر تغییر دولت‌ها و رؤسای جمهور در آمریکا نیستیم، هر زمانی که آمریکا آمادگی واقعی و غیرنمایشی برای آغاز دیپلماسی مؤثر داشته باشد، دیپلمات‌های ایران بر سر میز مذاکره‌ای که آمریکا آن را ترک کرد، حاضر خواهند بود.

آمریکا به میز مذاکره باز نگردد سیاست‌ها تغییری نخواهد کرد
کد خبر: 412279
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۶ ۱۲:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ علی ربیعی، سخنگوی دولت، در پاسخ به سوال اعتمادآنلاین مبنی بر اینکه آقای ظریف شانس پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا را بالای 50 درصد اعلام کردند آیا احتمال تغییر سیاست‌های دولت ایران نسبت به آمریکا برای کاهش فشار بر زندگی اقتصادی و معیشتی مردم، وجود دارد؟ آیا دولت مجوز تنظیم سیاست جدید در قبال آمریکا را دارد یا از این موضوع نهی شده است؟ بیان کرد: انتخاب رئیس‌جمهور آمریکا ارتباطی به سیاست‌گذاری‌های ایران ندارد.

او در ادامه افزود: حقیقت این است که نتیجه انتخابات آمریکا تأثیری بر سیاست‌های اصولی ما در مقابل آمریکا نخواهد داشت، ما برای بهره‌مندی از دیپلماسی منتظر تغییر دولت‌ها و رؤسای جمهور در آمریکا نیستیم، هر زمانی که آمریکا آمادگی واقعی و غیرنمایشی برای آغاز دیپلماسی مؤثر داشته باشد و با جدیت برای پایبندی به تعهدات و احترام به توافق‌های پیشین و تن دادن به قوانین بین‌المللی داشته باشد، دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران بر سر میز مذاکره‌ای که آمریکا آن را ترک کرد، حاضر خواهند بود.

سخنگوی دولت ادامه داد: مواضع روشن ما در ارتباط با آمریکا بارها تکرار شده است و هنوزهم چیزی تغیر نکرده است. ما از آنها می‌خواهیم شنواتر باشند و صدای جامعه بین‌الملل را که تمام دنیا می‌گویند قلدری را کنار بگذارند را بشنوند. تا زمانی که آمریکا به دیپلماسی و ارزش‌های مشترک که دنیا در سایه فرجام به دست آورد بود برنگردد، ما امیدی به گفتگوی سند بخش را در آن نمی‌بینیم. نظر آقای ظریف نیز بر اساس پیش بینی‌هایی است که هر دیپلماتی در هر نقطه جهان دارد، اینکه رویه‌ای تغییر کرده باشد با رفتن و آمدن دولت‌ها چیزی تغییر نخواهد کرد و چارچوب‌های ما همان چارچوب‌های سابق است.

ربیعی تاکید کرد: صحبت‌های آقای ظریف در این خصوص براساس پیش‌بینی معمول هر دیپلماتی است که این یک کار معمول در دنیاست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها