کد خبر: 412356
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۶ ۱۵:۲۸:۰۰
| |

کمیسیون رسیدگی به برابری نژادی در بریتانیا تشکیل خواهد شد

به دنبال اعتراضات گسترده، نخست‌وزیر انگلیس گفته است یک کمیسیون برای رسیدگی به برابری نژادی ایجاد می‌کند. با این حال مخالفان خواستار اقداماتی بیش از این هستند.

کمیسیون رسیدگی به برابری نژادی در بریتانیا تشکیل خواهد شد
کد خبر: 412356
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۶ ۱۵:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اظهارنظر از سوی بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس پس از دو هفته اعتراضات گسترده در پی مرگ جورج فلوید، سیاهپوست آمریکایی به دست افسر سفیدپوست این کشور در مینیاپولیس مطرح شده است.

جانسون در مطلبی برای روزنامه دیلی تلگراف نوشت، این کمیسیون به جنبه‌های نابرابری در شغل، پیامدهای بهداشتی، دانشگاهی و تمامی جنبه‌های زندگی رسیدگی می‌کند.

ده‌ها هزار تن در سراسر انگلیس از زمان مرگ فلوید در 25 مه به خیابان‌ها آمده و از دولت لندن خواسته‌اند تا با امپریالیسم و نابرابری نژادی مقابله کند. جانسون همچنین نوشت، این کمیسیون جدید به تحقیق درباره تبعیض در سیستم آموزشی، بهداشتی و سیستم عدالت کیفری می‌پردازد.

این درحالیست که دیوید لامی، یکی از قانونگذاران حزب کارگر و مولف گزارش 2017 عدالت کیفری و اقلیت‌های قومی، دولت محافظه‌کار را به طفره رفتن متهم کرد و گفت: این حرف‌ها این حس را به ما القا می‌کند که ما در انگلیس یک بار دیگر فقط ارقام و داده داریم اما کاری انجام نمی‌دهیم. زمان برای بررسی تمام شده و حالا زمان عمل است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها