کد خبر: 412451
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۷ ۰۹:۱۶:۰۰
| |

دولت نیوزیلند بودجه تحقیقاتی ویژه پساکرونا تصویب کرد

دولت نیوزیلند به منظور ایجاد رونق اقتصادی مجدد در این کشور و کمک به پیشبرد طرح‌های توسعه‌ای فناورانه از اختصاص بودجه تحقیقاتی 401 میلیون دلاری خبر داده است.

دولت نیوزیلند بودجه تحقیقاتی ویژه پساکرونا تصویب کرد
کد خبر: 412451
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۷ ۰۹:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| نیوزیلند که مدتی است توانسته آمار ابتلای مردم به ویروس کرونا را به صفر برساند قصد دارد برای بازگرداندن اقتصاد این کشور به حالت عادی، بودجه‌ای معادل 401 میلیون دلار نیوزلند را به تحقیق و توسعه اختصاص دهد تا سرمایه‌گذاران و استارت اپ ها از این طریق بتوانند راه حل‌هایی برای ایجاد رونق اقتصادی مجدد در این کشور بیابند.

به گفته مگان وودز وزیر تحقیقات، علوم و نوآوری نیوزیلند بودجه یادشده از طریق منابع پیش بینی شده در بودجه سال 2020 نیوزلند و نیز بودجه اختصاص یافته به صندوق واکنش به کرونای دولت تأمین می‌شود.

وی در این مورد گفته است: شیوع ویروس کرونا بحران اقتصادی جهانی را موجب شده و اگر چه نیوزلند در مقایسه با دیگر کشورها در شرایط بهتری است، اما باید گزینه‌های هوشمندانه ای در این کشور هم انتخاب شود تا بهبود شرایط ممکن شود. او اظهار امیدواری کرده که اختصاص این بودجه منجر به ایجاد مشاغل جدید در نیوزلند شود.

از این رقم 150 میلیون دلار نیوزیلند به اعطای وام‌های کوتاه مدت برای اجرای طرح‌های تحقیق و توسعه اختصاص می‌یابد. همچنین 196 میلیون دلار نیوزلند هم تنها در مؤسسه‌های تحقیقاتی علمی بخش خصوصی سرمایه گذاری خواهد شد. مبلغ باقی مانده هم بر روی طرح‌های خلاقانه و علمی خاص مدنظر دولت نیوزلند سرمایه گذاری خواهد شد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها