کد خبر: 412474
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۷ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

جلال جلالی‌زاده، عضو حزب اتحاد ملت، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

اصلاح‌طلبان| عده‌ای واهمه دارند ادعا کنند اصلاح‌طلب هستند

جلال جلالی‌زاده گفت‌:‌ اوضاع سیاسی و اجتماعی به ‌گونه‌ای است‌ که عده‌ای واهمه دارند ادعا کنند اصلاح‌طلب هستند؛ یعنی شرایط آنها را محافظه‌کار کرده است.

اصلاح‌طلبان| عده‌ای واهمه دارند ادعا کنند اصلاح‌طلب هستند
کد خبر: 412474
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۷ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| اصلاح‌طلبان این روزها شرایط ویژه و البته محدودیت‌های مختلفی در ساختار سیاسی کشور دارند. این شرایط به گونه‌ای است که اصلاح‌طلبان برای هرگونه کنش سیاسی و اجتماعی‌ موانع زیادی را پیش روی خود می‌بینند تا این سوال مطرح شود که چه سرنوشتی در انتظار اصلاح‌طلبان است.

جلال جلالی‌زاده، عضو حزب اتحاد ملت، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این‌ باره اظهار داشت: همان‌طور که آقای سعید حجاریان به درستی اشاره کرده‌اند، این درست نیست که کسی اصلاح‌طلب باشد و اظهارات غیراصلاح‌طلبی به زبان آورد. به هر حال هر فردی معقتد به مکتب، حزب و فلسفه‌ای است و باید در چارچوب همان مقوله صحبت کند. مثلاً نمی‌شود کسی مسلمان باشد و از تفکر کمونیستی تبعیت کند.

این فعال سیاسی در ادامه گفت: در واقع هر کسی عضویت در یک جریانی را پذیرفت باید خودش را نسبت به اصول و چارچوب آن جریان پایبند بداند و در راستای تفکر و اندیشه فوق حرکت کند. متاسفانه در ایران افراد به دلیل آشفتگی ذهنی و برخی مصلحت‌سنجی‌ها تغییر موضع می‌دهند و تابع تفکر دیگری می‌شوند.

او همچنین تصریح کرد: مثلاً در یک جامعه دموکراتیک هر کسی آزادانه می‌تواند نظراتش را بروز بدهد. اما این دلیل نمی‌شود عده‌ای بدون آگاهی و دیدگاه خاصی به خودشان اجازه اظهارنظر و نقد دیگران بدهند.

جلالی‌زاده ادامه داد: اگر اصلاح‌طلبی دارای تعریف و هویت مشخصی است، قطعاً اصلاح‌طلب هم باید مفسر اندیشه‌های اصلاح‌خواهی باشد نه اینکه در رفتارش هیچ نشانه‌ای از مرام اصلاح‌طلبی مشاهده نشود.

او با توجه به شرایط فعلی جبهه اصلاحات توضیح داد: اصلاح‌طلبان عملاً در نهادهای اقتصادی هیچ ‌جایگاهی ندارند و تکلیف‌شان در نهادهای انتخاباتی هم برای همه روشن است؛ یعنی شورای نگهبان با اصرار بر نظارت استصوابی، نماینده‌های این طیف را به راحتی از حضور در انتخابات مختلف محروم می‌کند. حتی اصلاح‌طلبان شناسنامه‌دار در دولت هم حذف شدند تا بتوان چنین گفت که بازگشت به قدرت برای اصلاح‌طلبان بسیار دشوار شده است.

جلال جلالی‌زاده در پایان گفت: اوضاع سیاسی و اجتماعی به ‌گونه‌ای است‌ که عده‌ای واهمه دارند ادعا کنند اصلاح‌طلب هستند؛ یعنی شرایط آنها را محافظه‌کار کرده است.

چکیده گفت‌وگو با جلال جلالی‌زاده

-نمی‌شود اصلاح‌طلب بود و اصلاح‌خواهی نکرد

-بازگشت به قدرت برای اصلاح‌طلبان بسیار دشوار شده است

-اصلاح‌طلبان عملاً در نهادهای اقتصادی هیچ ‌جایگاهی ندارند

-اصرار شورای نگهبان بر نظارت استصوابی، تکلیف‌ اصلاح‌طلبان در نهادهای انتخاباتی را روشن کرده است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها