فوری/ بحران در شبه‌جزیره کره/ دفتر کره‌شمالی منفجر شد+ عکس

کره‌شمالی دفتر ارتباط با کره‌جنوبی را منفجر کرد.

فوری/ بحران در شبه‌جزیره کره/ دفتر کره‌شمالی منفجر شد+ عکس
کد خبر: 412501
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۷ ۱۱:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| خبرگزاری کره جنوبی گزارش داد کره‌شمالی دفتر ارتباط با همسایه جنوبی خود را در منطقه کیسونگ منفجر کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی از نشست فوق‌العاده شورای امنیت ملی این کشور بعد از انفجار دفتر ارتباط بین دو کره توسط ارتش کره شمالی خبر داد.

خبرگزاری کره‌جنوبی، یونهاپ، در گزارشی خبر داد: بعد از انفجار مرکز ارتباط بین دو کره در منطقه کیسونگ در منطقه مرزی بین دو کشور شورای عالی امنیت ملی کره جنوبی ساعت پنج بعدازظهر به وقت محلی تشکیل جلسه داد.


این در حالی است که کره‌شمالی همچنان به حملات رسانه‌ای خود علیه همسایه جنوبی‌اش به دلیل آنچه که حمایت سئول از مخالفان پیونگ‌یانگ توصیف شده ادامه می‌دهد.

رادیو مرکزی کره‌شمالی هم در بیانیه‌ای اعلام کرد پیونگ‌یانگ دفتر ارتباط بین دو کشور را به طور کامل ویران کرده است.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که کاخ آبی (مقر ریاست‌جمهوری کره جنوبی) از پنجشنبه گذشته خواستار خویشتنداری رهبران همسایه شمالی شده و قول داده بود تدابیر قاطعی را در مقابل اقدامات تحریک‌آمیز اتخاذ کند.

گفتنی است هفته گذشته «کیم یو جونگ» خواهر کوچک رهبر کره‌شمالی در بیانیه‌ای کره‌جنوبی را تهدید کرد در صورتی که به اقدامات مخالفان برادرش «کیم جونگ اون» در خاک این کشور پایان ندهد واکنشی دردناک را متحمل خواهد شد.

ستاد کل ارتش خلق کره‌شمالی نیز در بیانیه‌ای که بامداد امروز به وقت محلی منتشر شد تهدید کرد وارد مناطق مرزی خلع سلاح شده بین دو کشور می‌شود.

برای دیدن ویدئوی لحظه انفجار کلیک کنید

تصویر امروز و بعد از انفجار

کک

تصویر قدیمی از منطقه بالا

ک

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها