کد خبر: 412531
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۷ ۱۳:۱۳:۱۹
| |

مدیرعامل سازمان آتش نشانی:

90 درصد آتش سوزی‌های فضای سبز بر اثر سهل انگاری بوده است

مدیرعامل سازمان آتش نشانی گفت: از ابتدای سال تا کنون در مجموع 2500 مورد حریق در فضای سبز رخ داده که برخی از آنها عملیات جزئی بوده است.

90 درصد آتش سوزی‌های فضای سبز بر اثر سهل انگاری بوده است
کد خبر: 412531
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۷ ۱۳:۱۳:۱۹

اعتمادآنلاین| مهدی داوری مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در نشست خبری که با حضور علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران و عطایی مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران برگزار شد با تاکید بر اینکه ایمنی اصل انکارناپذیر و یک ضرورت در همه بخش‌هاست، افزود: ایمنی در برابر آتش عملیات مقابله‌ای سازمان آتش نشانی را در پی دارد که با توجه به تاکیدات شهردار و شورای شهر و حمایت‌های آنها در مسیر رشد و پیشرفت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تجهیزات خوبی به سازمان آتش نشانی اضافه شده و به زودی تجهیزات جدید خاصی نیز رونمایی خواهد شد.

داوری تصریح کرد: سال گذشته 33 هزار ساختمان مهم در شهر مورد ارزیابی سازمان آتش نشانی قرار گرفت که این مهم با مشارکت مردم امکان پذیر شد و بی تردید مشارکت مردم از اهمیت بسزایی برخوردار است.

حریق فضای سبز طبیعی شهر تهران مسئله بسیار عجیبی نیست

وی تاکید کرد: حریق فضای سبز طبیعی شهر تهران مسئله بسیار عجیبی نیست و در فصل تابستان این موارد ده‌ها سال است که اتفاق می‌افتد.

مختاری با تأکید بر اینکه با همکاری سازمان‌ها و بخش‌های مختلف شهرداری در حال حاضر اقدامات خوبی به لحاظ آبگرفتگی‌ها رخ داده، یادآور شد: بارش‌های سال گذشته موجب رشد علوفه در فضای سبز شده و شیوع کرونا و عدم حضور مردم در طبیعتنیز موجب شد طبیعت نفس بکشد و سبزتر شود؛ اما پس از کاهش محدودیت‌ها به یکباره حضور مردم در طبیعت زیاد شد که این معضلاتی را به همراه داشت. بیشتر حریق‌ها در فضای سبز نتیجه بی احتیاطی‌هاست.

وی تاکید کرد: البته آتش سوزی‌های زاگرس توجه رسانه‌ها را جلب کرد و هر گونه آتش سوزی در فضای سبز با حساسیت بیشتر مردم مواجه شد در حالیکه آتش سوزی‌ها به لحاظ آماری تغییر محسوسی نداشته و از ده‌ها سال پیش ادامه داشته است. در این آتش سوزی‌ها کمتر آسیب به درختان داشتیم و بیشتر گیاهان خود "رویی" که با سرعت زیادی رشد می‌کنند آسیب دیده‌اند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی تأکید کرد: تا به امروز هیچ یک از حریق‌ها چالش بزرگی برای آتش نشانی ایجاد نکرده و توانستیم همگی را مهار کنیم.

داوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه از ابتدای سال تا کنون در مجموع 2500 مورد حریق در فضای سبز رخ داده که برخی از آنها عملیات جزئی بوده است افزود: حدود 150 مورد از این حریق‌ها وسعت بیشتری داشته‌اند و 90 درصد کل آتش سوزی‌های فضای سبز بر اثر سهل انگاری در زمان حضور در فضای سبز بوده است.

وی ادامه داد: بوستان‌های جنگلی تهران امکانات پخت و پز استاندارد دارد که شهروندان می‌توانند با مراجعه به آنها از این امکانات استفاده کنند. عملیات اطفاء در ارتفاعات علاوه بر مشکلاتی که برای شهروندان به همراه دارد در عملیات اطفاء نیز مشکلاتی را به همراه دارد. در فرآیند کشاورزی پس از درو آتش سوزی‌هایی توسط کشاورزان انجام می‌شود که با آموزش در حال حل و فصل آن هستیم. برخی آتش سوزی‌ها نیز در اثر شیطنت پنج جوان برای تفریح با انداختن ته سیگار در دفتری که آماده آتش سوزی است رخ داده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها