کد خبر: 412607
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۷ ۱۸:۱۰:۰۰
| |

میزان پوشش روستایی ایرانسل ریزشی شد!/ تناقض در آمار ایرانسل

با وجود فراهم شدن دسترسی 1034 روستای دیگر به شبکه ایرانسل، اما آمار تعداد روستاهای تحت پوشش این اپراتور افت کرد.

میزان پوشش روستایی ایرانسل ریزشی شد!/ تناقض در آمار ایرانسل
کد خبر: 412607
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۷ ۱۸:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| با وجود فراهم شدن دسترسی 1034 روستای دیگر به شبکه ایرانسل، اما آمار تعداد روستاهای تحت پوشش این اپراتور افت کرد.

به گزارش خبرگزاری موج، مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل ابتدای هفته جاری در مراسم «رونمایی از دسترسی 1034 روستا به شبکه ملی اطلاعات» با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، بیان کرد: هم‌اکنون حدود 90 درصد جمعیت کشور تحت پوشش شبکه ایرانسل قرار دارد و این اپراتور با دارا بودن 51 میلیون مشترک صوت و 37 میلیون مشترک اینترنت همراه، بیش از 17هزار و 600 روستا و بیش از 4300 شهر را تحت پوشش شبکه خود دارد.

اما این در حالیست که در گزارش شاخص‌های آماری بخشICT سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مربوط به سه ماهه چهارم سال 1398 آمده بود که «ایرانسل در 17862 روستا، پوشش دارد».

تعداد روستاهای تحت پوشش ایرانسل تا پایان سه ماهه سوم سال 1398 نیز 16865 بوده است.

بنابراین پرواضح است که احتمالا این اپراتور آمار درستی از وضعیت شبکه خود در اختیار رگولاتوری قرار نداده است و بدتر اینکه، تا الآن متوجه این اعداد و ارقام اشتباه در گزارش دوره‌ای نهاد حاکمیتی حوزه ICT نشده است.

در حالیکه این اپراتور به تازگی دسترسی 1034 روستا به شبکه ملی اطلاعات را برقرار کرده و طبیعتا باید آمارش بیشتر از سال گذشته باشد، اما با افتتاح اخیر و افزایش میزان پوشش در تعداد روستاها، آمارش به نسبت پایان سال گذشته کاهشی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها