صادرات نفت عربستان به آمریکا کاهش یافت

عربستان سعودی پس از سرازیر کردن حجم بالایی نفت به بازار آمریکا در اوایل امسال، شیرهای نفت خود را به روی بازار این کشور بست.

صادرات نفت عربستان به آمریکا کاهش یافت
کد خبر: 412700
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۸ ۱۱:۲۰:۱۳

اعتمادآنلاین| بررسی آمار نفتکش‌ها توسط بلومبرگ نشان داد عربستان سعودی از ابتدای ژوئن تاکنون تنها یک محموله نفت معادل حدود 133 هزار بشکه در روز نفت به آمریکا ارسال کرده است که این میزان یک دهم 1.3 میلیون بشکه در روز نفتی است که در آوریل و همزمان با جنگ قیمت نفت علیه روسیه، به آمریکا صادر کرده بود.

به گفته معامله‌گران و تحلیلگران، اگر روند اندک صادرات در نیمه دوم سال 2020 به همین منوال بماند، واردات نفت آمریکا از عربستان سعودی ممکن است به پایین‌ترین حد در 35 سال گذشته سقوط کند و به برقراری مجدد توازن بازار آمریکا کمک کند.

اگرچه چندین نفتکش سعودی هنوز مقصد نهایی خود را مشخص نکرده‌اند اما آمار صادرات نفت عربستان سعودی به آمریکا از ابتدای ژوئن تاکنون اندک مانده و تهدید سیل عرضه نفت عربستان سعودی به بازار آمریکا ضعیف شده است. جهش صادرات نفت عربستان سعودی در آوریل باعث اعتراض سیاستمداران آمریکایی شده بود و تد کروز، سناتور جمهوریخواه ایالت تگزاس در توییتی نوشته بود: پیام من به سعودی‌ها این است: نفتکشهای خود را برگردانید.

مقامات نفتی سعودی به بلومبرگ اظهار کردند که این کشور بعید است صادراتش به آمریکا را در نیمه دوم سال افزایش دهد. با کاهش صادرات نفت به آمریکا، سعودی‌ها می‌توانند شفاف‌ترین بازار دنیا را تحت تاثیر قرار دهند زیرا امکان بررسی لحظه‌ای واردات از طریق بررسی آمار گمرکی آمریکا وجود دارد. صادرات کمتر نفت عربستان ممکن است به کاهش سطح ذخایر نفت آمریکا کمک کرده و قیمتها را تقویت کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، عربستان سعودی علاوه بر آمریکا، صادرات به چین را در ماه میلادی جاری محدود کرد و به حدود 1.3 میلیون بشکه در روز تا 15 ژوئن در مقایسه با دو میلیون بشکه در روز در ماه مه رساند. اما صادرات عربستان سعودی به هند و ژاپن در ژوئن افزایش داشت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها