معلمان مدارس غیر دولتی چه مشکلی دارند؟

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: براساس قانون معلمان فعال در مدارس غیردولتی باید از حقوق و بیمه مناسب براساس مقطع و رشته تحصیلی برخوردار باشند.

معلمان مدارس غیر دولتی چه مشکلی دارند؟
کد خبر: 412701
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۸ ۱۱:۲۲:۰۷

اعتمادآنلاین| چندی قبل تعدادی از معلمان شاغل در مدارس غیر دولتی به کارشکنی‌ها در برخی از مدارس غیر دولتی اعتراض داشتند و کم و کیف امر را برای خبرگزاری برنا مطرح کردند.

بیمه‌ای که پرداخت نشد

لیلا یکی از معلمان در مدارس غیردولتی است. در 5 سال اخیر مدیر مدرسه با وجود اینکه هزینه بیمه را ماه به ماه از حقوقش کسر می‌کرد، اما حق بیمه او را پرداخت نکرده است.

او تاکید کرد: در این سال‌ها مدیر مدرسه با بیان اینکه تو از بیمه پدرت استفاده کرده و نیاز به بیمه تامین اجتماعی نیست، من را از پیگیری دفترچه بیمه منصرف می‌کرد. در حالی که یک روز خیلی اتفاقی متوجه شدم که در 5 سال اخیر هیچ سابقه بیمه‌ای برایم واریز نشده است.

مرخصی کار دست معلم داد

مریم با مدرک فوق لیسانس در رشته تاریخ 10 سال است که سابقه معلمی دارد. بعد از گذراندن مرخصی بارداری دیگر مدرسه غیر دولتی او را نپذیرفته و هم اکنون بیکار است.

مریم گفت: استفاده از مرخصی بارداری حق زن شاغل است و بیمه نیز حقوق او را پرداخت می‌کند. مدرسه غیردولتی نیز موظف به پذیرش معلم است.

این معلم فامیل بازی را از چالش‌های مدارس غیر دولتی می‌داند.

معلمان شاکی مسئولان امر را آگاه کنند

مجتبی زینی‌وند، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی درباره بیمه معلمان در مدارس غیر دولتی گفت: براساس قانون معلمان فعال در مدارس غیردولتی باید از حقوق و بیمه مناسب براساس مقطع و رشته تحصیلی برخوردار باشند.

به گفته او درصورتی که این افراد شکایتی داشته باشند به سازمان مدارس غیر دولتی مراجعه یا از طریق تماس با 4317 مسئولان امر را از کارشکنی ها مطلع کنند.

این مقام مسئول افزود: معلمان برای فعالیت در مدارس غیر دولتی باید با مدیر مدرسه قرار داد ببندند. سازمان مدارس غیردولتی پیگیر حقوق معلمان و دیگر کارکنان در این مدارس است. باید دانست که در سالجاری تعداد قابل توجهی از معلمان در این مدارس بیمه و از خدمات آن برخوردار هستند.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها