موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه:

آمریکا و عربستان سازوکار جهانی را به سخره گرفته‌اند

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در توئیتی در واکنش به خروج نام ائتلاف سعودی از فهرست نقض‌کنندگان حقوق کودکان از سوی سازمان ملل، اعلام کرد که آمریکا و عربستان سازوکار جهانی را به سخره گرفته‌اند.

آمریکا و عربستان سازوکار جهانی را به سخره گرفته‌اند
کد خبر: 412710
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۸ ۱۱:۴۳:۲۹

اعتمادآنلاین| سید عباس موسوی در این توییت نوشت: تنها چند روز پس از وارد کردن اتهام های بی اساس علیه ایران، دبیرخانه سازمان ملل باوجود اذعان به کشته شدن صدها کودک یمنی توسط ائتلاف تحت سرکردگی عربستان در یمن، به این ائتلاف اجازه عمل داد.

وی در ادامه این توییت آورد: عربستان با دلارهایش و آمریکا با قلدری هایش مکانیزم های های جهانی را به تمسخر گرفته اند.

موسوی روز گذشته نیز در واکنش به خروج نام ائتلاف سعودی از فهرست نقض کنندگان حقوق کودکان از سوی دبیر کل سازمان ملل متحد، ضمن اظهار تاسف از این رویکرد اظهار داشت: دبیرکل سازمان ملل متحد، در حالی نام ائتلاف سعودی را از فهرست کودک کشان حذف کرده است که به اعتراف سازمان های بین المللی، جمع زیادی از کودکان و نوجوانان یمنی در فجایعی همچون بمباران اتوبوس حامل دانش آموزان، بمباران هوایی منازل مسکونی و مدارس و بیمارستان ها جان خود را از دست داده اند که اخبار و تصاویر دردناک مربوط به آنها غیر قابل کتمان است.

یک روز پس از آنکه مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در تماس با دبیرکل سازمان ملل متحد درباره طرح پیشنهادی خود برای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران تبادل نظر کرد، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در گزارشی به شورای امنیت خبر داد که موشک‌های کروز و تجهیزاتی که سال گذشته در حمله به تاسیسات نفتی آرامکو و فرودگاه بین‌المللی ابها عربستان سعودی، و دست‌کم دو حمله پیش از آن از آنها استفاده شده منشاء ایرانی داشته‌اند.


این گزارش هنوز به طور رسمی منتشر نشده اما خبرگزاری رویترز روز پنج‌شنبه 22 خرداد اعلام کرد به نسخه‌ای از آن دست یافته و بخش‌هایی از گزارش را منتشر کرد. دبیرکل سازمان ملل به اعضای شورای امنیت خبر داده چندین سلاح و تجهیزاتی که نیروهای آمریکایی در نوامبر 2019 و فوریه سال جاری در منطقه ضبط کرده‌اند نیز منشاء ایرانی داشته‌اند.
رویترز می‌گوید گوترش در گزارش خود یادآور شده برخی تجهیزاتی که آمریکا در منطقه ضبط کرده مشخصات مشابهی با تجهیزات ساخت یک شرکت ایرانی دارند و روی برخی از آنها نوشته فارسی وجود دارد.


به دنبال انتشار این خبر،‌وزارت امورخارجه در بیانیه‌ای ضمن رد ادعاهای دبیرخانه سازمان ملل متحد که به نظر می رسد تحت فشارهای سیاسی رژیم های آمریکا و عربستان صورت گرفته، مراتب نگرانی عمیق خود را در قبال استفاده ابزاری از دبیرخانه سازمان ملل متحد برای اهداف سیاسی ابراز کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها