کد خبر: 412743
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۸ ۱۳:۳۳:۱۸
| |

واکنش تامل‌برانگیز «محمدعلی کشاورز» پس از دیدن کاریکاتور خودش + تصویر

جواد علیزاده، سال‌ها پیش کاریکاتوری از چهره زنده‌یاد محمدعلی کشاورز در ماهنامه «طنر و کاریکاتور» کشیده بود، به بهانه درگذشت این هنرمند فقید خاطره رو به رو شدن با کشاورز را بعد از کشیدن این کاریکاتور روایت کرد.

واکنش تامل‌برانگیز «محمدعلی کشاورز» پس از دیدن کاریکاتور خودش + تصویر
کد خبر: 412743
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۸ ۱۳:۳۳:۱۸

اعتمادآنلاین| جواد علیزاده ـ هنرمند کارتونیست و مدیرمسوول مجله «طنز و کاریکاتور» ـ با انتشار کاریکاتور زنده‌یاد محمدعلی کشاورز که سال‌ها قبل بر جلد این مجله درج شده است، خاطره‌ای را از برخورد این هنرمند فقید بعد از دیدن کاریکاتور، روایت کرده که به شرح زیر است.

«بعد از انتشار شماره بهمن 74 مجله با روی جلدی درباره سریال پدرسالار که کلی هم آن شماره گل کرد و من پدرسالار را بر اساس داستان سریال در قالب یک ژنرال قلدر ماب و دیکتاتورصفت عشق سووئیچ به تصویر کشیده بودم که ابهت و هیبتش در حال افول است و به کاریکاتور عنوان فروپاشی "ژنرال اسدوویچ پدر سالارسووئیچ!» داده بودم.

تصادفا دو ـ سه روز بعد از انتشار مجله در مراسمی احتمالا در تالار وحدت که جمعی از هنرمندان سینما و تلویزیون وهنرمندان تجسمی حضور داشتند یکی از دوستان مشترک یکهویی من را با محمدعلی کشاورز روبه‌رو کرد و بدون هماهنگی قبلی با من به کشاورز گفت «بفرما این همان کاریکاتوریستی که شما که را کشیده و دنبالش می‌گشتید».

من از خجالت آب شدم چون به دلیل کمرویی و رودربایستی حضوری، هیچ‌موقع دوست نداشتم و ندارم با چهره‌ها و سوژه‌های آثارم رودررو مواجه شوم و من هم چون در آن کاریکاتور کم نگذاشته بودم و با توجه به دفورمه کردن چهره کشاورز و نشان دادن او در قالب یک ژنرال خشن و متعصب و نیز با در نظر گرفتن جذبه و ظاهر جدی محمد علی کشاورز در آن لحظه انتظار برخورد زیاد گرمی از ایشان نداشتم، به شوخی و جدی گفتم «خلاصه جسارت من را ببخشید منظورم شخصیت پدرسالار بود نه شخص شما. خنده‌ای کردند و گفتند اتفاقا خیلی هم خوشم آمد. البته اولش خودم متوجه چاپ کاریکاتور نشدم که دخترم زنگ زد و گفت بابا چه نشسته‌ای که کاریکاتور محشرت رفته روی جلد مجله و من هم چند نسخه خریدم!!.»

من هرگز این برخورد هنرمندانه و انتقادپذیرانه و آزادمنشانه زنده‌یاد کشاورز را با کاریکاتورش و نیز با شخص کاریکاتوریستش و کلا خاطره آن دیدار و مکالمه کوتاه را فراموش نمی‌کنم. یادش گرامی، نامش جاویدان.»

فرهنگی

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها