روزنامه صهیونیستی؛

نتانیاهو طرح اشغال را در دو مرحله اجرا خواهد کرد

یک روزنامه صهیونیستی گفت که نخست‌وزیر این رژیم تمایل دارد موافقت آمریکا را برای اجرای دو مرحله‌ای طرح «الحاق» جلب کند.

نتانیاهو طرح اشغال را در دو مرحله اجرا خواهد کرد
کد خبر: 412748
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۸ ۱۳:۴۰:۳۲

اعتمادآنلاین| روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم»، امروز (چهارشنبه)، گفت که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تمایل دارد طرح اشغال کرانه باختری را در دو مرحله انجام دهد.

اسرائیل هیوم در خبری که در صفحه اولش منتشر شد، نوشته که نتانیاهو در حال بررسی اجرای طرح اشغال در دو مرحله است.

مرحله اول

این روزنامه صهیونیستی نوشت که در مرحله اول «حاکمیت اسرائیل» به شهرک‌های واقع در عمق کرانه باختری در خارج از شهرک‌های صهیونیستی بزرگ بسط داده خواهد شد.

این روزنامه، از صحبت‌های نتانیاهو که به تازگی با منابع مختلف صورت گرفته است،‌ استدلال کرده که مقصود از عمق ده درصد مساحت کرانه باختری است و نه سی درصد.

مرحله دوم

به گفته این روزنامه، تل‌آویو در گام دوم، به سمت تشکیلات خودگردان خواهد رفت و از تشکیلات خواهد خواست که وارد مذاکرات شود و چنانچه فلسطین با این اقدام مخالفت کند، طرح وارد فاز دوم خواهد شد.

به گفته این روزنامه صهیونیستی این طرح همچنان در حال بررسی اولیه در دیوان نخست‌وزیران است و تل‌آویو تمایل دارد نظر آمریکا در را در این خصوص بداند.

این روزنامه خاطرنشان کرد که این اقدام نتانیاهو بیانگر آن است که او صدای منتقدان را میشنود و با احتیاط طرح خود را پیش می‌برد.

اسرائیل هیوم همچنین گفت که تل‌آویو بنا ندارد در مراحل نخست حاکمیت خود را بر «غور اردن» (دره اردن)‌ تحمیل کند تا اینگونه، از شدت واکنش اردن بکاهد.

پیشتر، روزنامه ایلاف گزارش داده بود که «عبدالله دوم» شاه اردن، به دنبال تیرگی روابط این کشور با تل‌آویو بر سر طرح اشغال، حاضر نشده است به تماس نتانیاهو پاسخ دهد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها