کد خبر: 412783
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۸ ۱۵:۲۰:۴۶
| |

خیابانی در مستند تاریخ ورزش چگونه به کی‌روش می‌پردازد؟

خیابانی در دورانی که تیم ملی در جام جهانی حضور داشت یا به جام ملت های آسیا رفته بود نقدهای بسیاری به سرمربی وقت تیم ملی داشت. او چندین بار دراین رابطه بغض کرد و در مذمت رفتار مردی که خیلی ها می دانستند برای تیم ملی کشورمان می جنگید، واژه های پرسوز و گدازی را بر زبان آورد.

خیابانی در مستند تاریخ ورزش چگونه به کی‌روش می‌پردازد؟
کد خبر: 412783
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۸ ۱۵:۲۰:۴۶

اعتمادآنلاین| جواد خیابانی در دورانی که تیم ملی در جام جهانی حضور داشت یا به جام ملت های آسیا رفته بود نقدهای بسیاری به سرمربی وقت تیم ملی داشت. او چندین بار دراین رابطه بغض کرد و در مذمت رفتار مردی که خیلی ها می دانستند برای تیم ملی کشورمان می جنگید، واژه های پرسوز و گدازی را بر زبان آورد.


جواد خیابانی برای ساخت مستند «تاریخ ورزش ایران» به کتابخانه ملی رفت. او در این باره گفت: کتابخانه ملی ایران در حوزه اسناد کاغذی به عنوان یک مرجع مطرح است و از منابع موجود در این سازمان توانستم برای انجام پژوهش استفاده کنم.


اینکه خیابانی برای ساخت چنین مستندی وقت می گذارد بسیار ارزشمند است اما آیا پژوهش در کتابخانه ملی ایران در این زمینه کافی است؟


به نظر می رسد خیابانی منهای تحقیقات کامل در کتابخانه ملی که بسیار مکان فوق العاده ای برای انجام پژوهش است، نیازمند حضور بی وقفه در آرشیو صدا و سیما و بررسی بخش های بسیار مهم از برنامه هایی است که خود او اجرا کرده است.


خیابانی در دورانی که تیم ملی در جام جهانی حضور داشت یا به جام ملت های آسیا رفته بود نقدهای بسیاری به سرمربی وقت تیم ملی داشت. او چندین بار دراین رابطه بغض کرد و در مذمت رفتار مردی که خیلی ها می دانستند برای تیم ملی کشورمان می جنگید، واژه های پرسوز و گدازی را بر زبان آورد. آیا همین نمونه کوچک برای جواد خیابانی که از سرمربی تیم ملی ناراضی بود و حتی نتایج تیم را نمی پسندید برای انجام یک پژوهش ساده کافی نیست؟


مستند تاریخ ورزش ایران که با مطالعه در کتابخانه ملی و جستجوی منابع وقت گیر قرار است ساخته شود، اتفاقی ارزشمند است؛ دست خیابانی و افرادی که او را در این راه سخت همراهی می کنند درد نکند اما دورانی که در تیم ملی ایران نیز سپری کردیم بخشی از همین تاریخ است. مربی بعدی تیم ملی که جانشین کی روش شد و خیابانی و دوستانش تصور می کردند فرشته نجات فوتبال ایران از راه رسیده را هم دیدیم.


چرا در این مستند اثری از همان بغض ها و گریه های سابق و اتفاقات پس از آن را شاهد نباشیم؟ چرا نباید بگوییم در ماجرای ویلموتس چه کلاهی سرمان رفت؟


خیابانی و برخی همراهان که صعودهای بی نظیر تیم ملی به جام جهانی و بازی های چشم نواز مقابل تیم های خارق العاده فوتبال دنیا را نمی پسنیدند، این وقاحتی که در قرارداد ویلموتس شکست خورده به چشم می خورد را چگونه در این مستند تاریخی جای می دهند؟


این حق مردم است درمستندی که وعده ساختش داده شده همه حقایق را ببینند؛ حتی خنده ها و گریه های با دلیل و بی دلیل را هم باید در این مستند شاهد باشیم.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها