کد خبر: 412858
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۹ ۰۷:۵۴:۱۸
| |

وعده رئیس جمهور چین به آفریقا:

 مردم آفریقا اولین مصرف کنندگان واکسن کرونا خواهند بود

شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین در نشست ویژه همبستگی چین و آفریقا که با موضوع مقابله با کرونا و به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد قول داد ضمن اینکه بدهی کشورهای آفریقایی را ببخشد واکسن کرونا را هم بعد از تولید بسرعت در اختیار آنها قرار دهد.

 مردم آفریقا اولین مصرف کنندگان واکسن کرونا خواهند بود
کد خبر: 412858
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۹ ۰۷:۵۴:۱۸

اعتمادآنلاین| شی در این کنفرانس که چهارشنبه شب و با حضور سران کشورهای چین و آفریقا برگزار شد گفت کشورش از بدهی وام های بدون بهره کشورهای آفریقایی که سررسید آنها پایان سال 2020 میلادی است، صرف نظر خواهد کرد.

او تاکید کرد که پکن مهلت تسویه بدهی را برای آن دسته از کشورهای آفریقایی که به دلیل کرونا، خسارت زیادی را متحمل شده اند، تمدید خواهد کرد.

"شی جین پینگ" همچنین با اشاره به استقبال و حمایت چین از ساخت منطقه تجارت آزاد در قاره آفریقا گفت: «چین تمایل دارد همکاری ها در زمینه های اقتصاد دیجیتالی، شهرهای هوشمند، انرژی پاک و اینترنت نسل 5 را با طرف آفریقایی گسترش دهد».

مردم آفریقا اولین مصرف کنندگان واکسن کرونا خواهند بود

رئیس جمهوری خلق چین در ادامه متعهد شد که به محض تولید واکسن کرونا در چین، کشورهای آفریقایی اولین کشورهایی خواهند بود که از این واکسن استفاده خواهند کرد.

شی گفت: چین به حمایت کامل خود از عملیات ضد اپیدمی ویروس کرونا در کشورهای آفریقایی و تامین کمک های مادی به این کشورها و اعزام گروه های متخصص و کمک به کشورهای آفریقایی در زمینه خرید تجهیزات ضد اپیدمی موجود در چین ادامه خواهد داد.

بر اساس اظهارات رئیس جمهور چین، پکن ساخت مرکز کنترل و مهار بیماری ها در آفریقا را پیش از تاریخ مقرر شده در سال جاری میلادی آغاز خواهد کرد و با طرف آفریقایی در زمینه اجرای مطلوب «اقدامات بهداشتی - درمانی» و تسریع روند ساخت بیمارستان های دوستی چین و آفریقا و همکاری های مشترک با بیمارستان های آفریقایی و چینی برای ساخت جامعه مشترک بهداشت و سلامت همکاری خواهد کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها