قرنطینه به خاطر کرونا دوباره شروع می‌شود؟

رئیس‌جمهوری گفت: امروز فعالیت اقتصادی در شرایط کرونایی اهمیت بسیار دارد، هرچند شرایط مانند اوایل شیوع این ویروس نیست اما باید بدانیم که اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود ما نمی‌توانیم فعالیت اقتصادی که به معیشت مردم وابسته است را ادامه دهیم.

قرنطینه به خاطر کرونا دوباره شروع می‌شود؟
کد خبر: 412940
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۹ ۱۱:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در آیین افتتاح و آغاز عملیات طرح‌های زیربنایی ملی در حوزه راه و شهرسازی در استان‌های البرز، ایلام و مازندران اظهارداشت: پنجشنبه دیگری فرا رسید و خداوند توفیق داد تا دستاورد همه تلاشگران مسیر تولید می‌شود در معرض دید ملت بزرگوار ایران عزیز و همچنین جهانیان در سال بسیار سخت کووید 19 و تحریم ها شد که پیام دیگری به همه جهان است که ایران و ملت ایران از حرکت خود برای تعالی و سربلندی باز نمی ایستد. ‌

رییس جمهوری افزود: امروز ما شاهد طرح‌های بسیار مهم در استان‌های البرز، قزوین، مازندران و ایلام بودیم. یک پروژه بسیار مهم که پروژه استانی نیست و ملی هست، افتتاح 104 کیلومتر راه‌آهن و خط دوم راه آهن کرج- قزوین بود که این راه آهن باعث می‌شود هم برای کسانی که در این دو استان تردد دارند و هم مردمی که از این مسیر به مقصد رشت و گیلان و یا تبریز و یا از آن طرف از این استان‌ها به مشهد مقدس انجام می شود، مسیر راه کوتاه شود.

مجموعه این تلاش حدود یک ساعت راه را کوتاه می کند و در مسیر رشت به کرج یا در قزوین این مسیر را مجموعاً 45 دقیقه کوتاه می‌کند و از 4 ساعت و 45 دقیقه مسیر به چهار ساعت کاهش می‌یابد.

با افتتاح این طرح هم سرعت دسترسی مردم سریعتر می‌شود، هم صرفه جویی در سوخت و همچنین مساله ایمنی، که این کار بزرگ امروز شاهد آن بودیم.

یکی از تاکیدات دولت یازدهم و دوازدهم بخش ریل بوده است. هم به خاطر ایمنی و سلامت و هم صرفه‌جویی در سوخت به حمدلله در این مسیر حرکت های خوبی انجام شده که آقای وزیر راه قول دادند تا پایان سال ما شاهد افتتاح‌های دیگری در مسیر بستان آباد تبریز شاهد باشیم و همچنین راه آهن رشت _ کاسپین و انزلی و راه آهن اقلید به یزد که امیدواریم تا پایان سال آقای وزیر تا پایان دولت اشاره کردند.

قرار ما تا پایان همین امسال است. فکر می‌کنم تا پایان سال هم راه آهن انزلی و هم تبریز را به نتیجه برسانیم برای ما افتتاح هر یک از این دو راه آهن را بسیار حائز اهمیت است و مردم عزیز ما از یک مسیر مطمئن برای مسافرت و یا حمل بار که بسیار ارزان‌تر تمام می‌شود و محیط‌زیست الحمدلله شاهد این افتتاح بودیم.

در مجموع 396 کیلومتر راه افتتاح شد و هم بزرگراه و هم راه های اصلی در دو استان مازندران و ایلام و همچنین واحدهای مسکونی امروز افتتاح شد.

امروز حمل و نقل مثل همیشه کار مهم و اساسی انجام می‌دهد و در شرایط کرونایی نیز این ویروس بخش حمل و نقل و گردشگری ما را بسیار تحت تأثیر قرار داده و تحرک ما در این بخش مهم است. البته اصول بهداشتی را مردم ما در هر مسیری که انتخاب می‌کنند باید مورد توجه قرار دهند و این برای سلامتی خودشان است.

امروز فعالیت اقتصادی در شرایط کرونایی اهمیت بسیار دارد، هرچند شرایط مانند اوایل شیوع این ویروس نیست اما باید بدانیم که اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود ما نمی‌توانیم فعالیت اقتصادی که به معیشت مردم وابسته است را ادامه دهیم.

امروز محدودیت‌های شدید اسفند و فروردین مد نظر نیست اما مردم باید اصول بهداشتی را رعایت کنند.

در این مقطع زمانی که قرار گرفتیم مسئله مسکن جزو اولویت‌های دولت است و البته این مسئله همیشه برای دولت ما مهم بوده است و همه طرح‌های نیمه‌کاره مسکن را تمام کردیم و تحویل مردم دادیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها