معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه:

رفتار کره جنوبی با ایران غیردوستانه است

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: منابع مالی ایران در کره جنوبی، مرتبط به فروش میعانات گازی و بهترین محصولات نفتی ایران است که کره‌ای‌ها آن را دریافت کرده‌اند.

رفتار کره جنوبی با ایران غیردوستانه است
کد خبر: 412941
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۹ ۱۱:۲۹:۵۳

اعتمادآنلاین| غلامرضا انصاری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه، با بیان این‌که «کره‌ای‌ها تاکنون از بازگرداندن منابع مالی به ایران امتناع کرده‌اند و ما رفتار کره جنوبی را نمی‌پسندیم»، اظهار کرد: رفتار دولت کره جنوبی در موضوع منابع مالی کشورمان، رفتار بسیار غیر دوستانه و غیر حرفه‌ای است.

وی افزود: این‌که دولت کره جنوبی اجازه نمی‌دهد، از منابع خودمان حتی برای خرید نیازهای‌مان در شرایط سخت کرونا از جمله محصولات کشاورزی و دارویی استفاده کنیم، رفتاری ناپسند است. متأسفانه دولت کره جنوبی در این زمینه همکاری لازم را با ایران نداشته است، قطعاً مردم ایران این خاطره را از یاد نخواهند برد.

وی با بیان این‌که «به شکل مستمر با کره جنوبی در تماس هستیم»، گفت: کره‌ای‌ها می‌دانند، از طریق مسیر‌های قانونی برای دریافت منابع مالی خودمان اقدام خواهیم کرد و امیدواریم کره جنوبی با آینده نگری به این مسئله توجه داشته باشد و بدانند ملت ایران آن‌ها را در این شرایط نخواهند بخشید. امیدواریم کره جنوبی راه حلی برای استفاده ایران از منابع مالی خودش پیدا کند.

معاون اقتصادی وزیر خارجه در پاسخ به انتشار اخباری مبنی بر ادعای دولت کره جنوبی که ایران باید به ازای نگهداری منابعش پولی به آن‌ها پرداخت کند، گفت: از کانال رسمی این موضوع را نشنیده ام و این


وی به موضوع تحریم‌ها در بخش صنعت حمل و نقل نیز اشاره کرد و افزود: حمل و نقل ایران سال هاست که تحت تحریم‌ها قرار گرفته است که این تحریم‌ها شامل هم ناوگان کشتیرانی ایران و هم شامل کشتی‌هایی می‌شود که با ایران مراوده دارند.

انصاری، ادامه داد: ایران به روش‌های مختلف حمل و نقل دریایی خود را ادامه می‌دهد و آنچه در جلسه ستاد روابط اقتصادی خارجی میان دستگاه‌های اجرایی نیز مطرح شد، توجه به حمل و نقل صنعت زمینی و ریلی بود که با توجه به موقعیت جمهوری اسلامی ایران به این موضوع توجه لازم صورت بگیرد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه، با تاکید بر اینکه با تنوع بخشی به صنعت حمل و نقل باید فشار‌ها بر حمل و نقل دریایی برداشته شود، گفت: حمل و نقل دریایی به منظور جابجایی کالا‌ها در کشور ما ادامه خواهد یافت و برای ادامه آن راه‌های دیگری را نیز مورد مطالعه و بررسی قرار خواهیم داد.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها