هشدار هواشناسی درخصوص احتمال خیزش گرد و خاک در 11 استان

براساس هشدار سازمان هواشناسی کشور در ساعات بعدازظهر و اوایل شب از روز پنجشنبه (29خردادماه) در مناطق شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات در جنوب سیستان‌وبلوچستان، شمال و شرق هرمزگان رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

هشدار هواشناسی درخصوص احتمال خیزش گرد و خاک در 11 استان
کد خبر: 412994
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۹ ۱۴:۲۰:۰۲

اعتمادآنلاین| سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به وقوع وزش باد شدید با احتمال خیزش موقت گردوخاک در 11 استان هشدار داد. براساس هشدار سازمان هواشناسی کشور در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب از روز پنجشنبه (29خردادماه) در مناطق شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات در جنوب سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود. این شرایط جوی تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.

در چنین شرایط جوی احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، وقوع صاعقه و در مناطق مستعد احتمال تگرگ وجود دارد و اجتناب از اتراق و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و عدم صعود به ارتفاعات توصیه می‌شود.

در ادامه این هشدار سازمان هواشناسی به وزش باد شدید با احتمال خیزش موقت گردوخاک از امروز (29 خرداد) در مناطق کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر، جنوب سمنان، نیمه شمالی اصفهان، قم، مرکزی، البرز و جنوب و غرب تهران اشاره شده است. این شرایط جوی نیز تا روز یکشنبه (1 تیرماه) ادامه می‌یابد.

در چنین شرایط جوی احتمال کاهش دید افقی، شکستن درختان، سقوط سازه‌های سست و آسیب به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها وجود دارد و احتیاط هنگام انجام عملیات محلول و سم‌پاشی در باغات و مزارع، محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها، عدم حضور افراد بدن آسیب‌پذیر در فضای باز و سایر اقدامات پیشگیرانه در جهت کاهش خسارات توصیه می‌شود.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها