کد خبر: 413008
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۹ ۱۵:۱۹:۵۷
| |

سفیر آمریکا در روسیه:

محکومیت اولیان بر روابط روسیه و آمریکا تاثیر مثبت نمی‌گذارد

معاون وزیر خارجه روسیه امکان مبادله پل اولیان جاسوس آمریکایی محکوم به حبس در روسیه با زندانیان روس در آمریکا را رد کرد و گفت: امکان چنین مبادله ای مطرح نیست.

محکومیت اولیان بر روابط روسیه و آمریکا تاثیر مثبت نمی‌گذارد
کد خبر: 413008
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۹ ۱۵:۱۹:۵۷

اعتمادآنلاین| سرگئی ریابکوف در جمع خبرنگاران گفت: شرکت پل اولیان در چنین مبادله هایی بین روسیه و آمریکا مطرح نیست و درباره آن مذاکره نمی شود.

وی افزود: روسیه دلیلی نمی بیند که حکم دادگاه صادر شده برای اولیان سیاسی بود.

پل اولیان تفنگدار دریایی سابق آمریکا که نزدیک به یک سال پیش در روسیه به جرم جاسوسی بازداشت شده بود روز دوشنبه به حکم دادگاه مسکو، به 16 سال زندان محکوم شد.

ریابکوف گفت: آنچه که مربوط به اولیان می شود، همان طور که دادگاه مقرر کرده وی متهم به ارتکاب جرم سنگین شده و به حبس طولانی مدت محکوم شد.

وی خاطرنشان کرد: در کشورهای دیگر برای این گونه اعمال، به دوره حبس طولانی تری محکوم می شوند.

ریابکوف در واکنش به اظهارات سفیر آمریکا در روسیه در مورد تاثیر محکومیت اولیان بر روابط روسیه و امریکا گفت: به نظر من روابط روسیه و آمریکا نمی تواند از این هم بدتر شود.

وی افزود: تشکیلات سیاست خارجی و سفارتخانه ها باید بر دستور کار مثبت تمرکز کنند و راههایی را برای رفع مسائل انباشته شده در روابط دو کشور (روسیه و آمریکا) بیابند.

سفیر آمریکا در روسیه پس از صدور حکم دادگاه مسکو در مورد اولیان به خبرنگاران گفت که حکم محکومیت اولیان بر روابط روسیه و آمریکا تاثیر مثبت نمی‌گذارد.

جان سالیوان خاطرنشان کرد: من تلاش می‌کنم که روابط روسیه و آمریکا بهبود بیابد و از زمان حضور در مسکو در ماه ژانویه به این مساله پرداخته‌ام.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها