«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

دور دنیا| دستاورد جدید روسیه در سوریه چه بود؟

مسکو اعلام کرد به دستاورد نظامی جدیدی در سوریه رسیده که می‌تواند در کارنامه فعالیت‌های نظامی این کشور ثبت شود.

دور دنیا| دستاورد جدید روسیه در سوریه چه بود؟
کد خبر: 413104
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۱ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مسکو اعلام کرد به دستاورد نظامی جدیدی در سوریه رسیده که می‌تواند در کارنامه فعالیت‌های نظامی این کشور ثبت شود.

به گزارش اعتمادآنلاین، رسانه‌های روسی به نقل از فرمانده نیروی هوایی روسیه خبر دادند، یکی از سامانه‌های پدافندی ارتش این کشور موفق شد بیش از 45 هواپیمای بدون سرنشین در سوریه را سرنگون کند.

الکساندر لیونوف فرمانده نیروی هوایی روسیه اعلام کرد، سامانه پدافند هوایی تور که یک سامانه کوتاه‌برد هوایی است و برای مقابله با تسلیحات دقیق و جنگنده‌های تاکتیکی به‌روزرسانی شده موفق به ثبت این دستاورد شده است.

این فرمانده ارتش نظامی روس همچنین خبر داد کارشناسان روس موفق شدند یک نمونه دقیقاً مشابه هواپیماهای بدون سرنشین مورد استفاده گروه‌های مسلح در سوریه بسازند و نحوه انهدام آن را از طریق این سامانه مورد آزمایش H قرار دهند.

ویکتور موراخوفسکی کارشناس نظامی روس نیز در این باره به رسانه‌های این کشور اطلاع داد، سطح فناوری به‌کاررفته در هواپیماهای بدون سرنشین مورد استفاده نیروهای مسلح در سوریه طی چند سال گذشته پیشرفت قابل توجهی پیدا کرده و تروریست‌ها نیز حتی برخی از تعدیل‌ها را روی هواپیماها انجام داده‌اند؛ گرچه با وجود این، سطح فناوری آن پایین‌تر از معیارهای جهانی باقی مانده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها