کد خبر: 413116
|
۱۳۹۹/۰۳/۳۰ ۱۰:۳۵:۱۴
| |

برآیند افول آمریکا در منطقه بعد از ساقط کردن پهپاد آمریکایی نمایان شد

نماینده خمین در مجلس با تاکید بر اینکه برآیند افول آمریکا در منطقه بعد از ساقط کردن پهپاد آمریکا کاملاً نمایان است، گفت: اقدامات سپاه در رفع مشکلات جنگ اقتصادی موجب به زانو درآمدن تحریم‌ها و شکست طرح تحریم فلج‌کننده ایران شد.

برآیند افول آمریکا در منطقه بعد از ساقط کردن پهپاد آمریکایی نمایان شد
کد خبر: 413116
|
۱۳۹۹/۰۳/۳۰ ۱۰:۳۵:۱۴

اعتمادآنلاین| علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اولین سالگرد ساقط شدن پهپاد آمریکایی در خلیج فارس توسط سپاه، اظهار داشت‌: در طول 41 سالی که روند انقلاب طی شده اگر بخواهیم در دوره‌های مختلف این زمان را تقسیم کنیم متوجه خواهیم شد که کارهای ابتدایی سپاه مربوط به خنثی‌سازی توطئه‌ها و تهدیدهای داخلی بوده است که برای تثبیت انقلاب نیاز بود که انجام شود؛‌ فتنه‌های مربوط به شمال غرب و جنگل‌های شمال ایران بخش‌هایی از این موضوع است.

وی افزود: وقتی هم به دوران هشت سال دفاع مقدس رسیدیم سپاه به دنبال پاسخگویی به تهدیدات دشمن بود و با توجه به اینکه در آن دوران ظرفیت کمی بعد از تشکیل سپاه وجود داشت اما از عقبه مردمی بسیار بالایی برخوردار بود که متکی به نیروهای انقلابی بود. ضمن اینکه ظرفیت بسیج هم توانست به این موضوع کمک زیادی کند و عملاً نقشه دشمن که برای براندازی نظام بود، خنثی شد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بعد از دهه اول انقلاب که دوران تثبیت بود ما شاهد رویکرد دیگر سپاه در دیگر ابعاد بودیم و عملاً سپاه وارد دوران سازندگی شد و توانست بخش‌های مختلف کشور را بازسازی کند ضمن اینکه آسیب‌های ناشی از جنگ و مشکلات رخ داده در دوران هشت سال دفاع مقدس هم سپاه با استفاده از ظرفیت خود توانست آنها را سامان بخشد.

نظری خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران در طول 2 دهه اخیر علاوه بر اینکه مشغول اقدامات عمرانی و سازندگی و توسعه و پیشرفت کشور بوده، باید موضوعاتی امنیتی را هم دنبال کرده و فشارهای اقتصادی و تحریمی دشمنان را هم خنثی کند.

وی با اشاره به اقدامات سپاه در خنثی‌سازی توطئه‌ها و تحریم فلج‌کننده کشورمان از سوی دشمنان گفت: ورود سپاه در احداث پالایشگاه ستاره خلیج فارس منجر به خنثی شدن تحریم جمهوری اسلامی در واردات بنزین شد که در نوع خود کار بسیار بزرگ و بی‌نظیری است.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اقدامات سپاه در ساخت پهپاد، هواپیما و پرتاب ماهواره به فضا بخشی از برنامه‌های سپاه برای توسعه و پیشرفت کشور است.

نظری با اشاره به اقدامات برون‌مرزی سپاه برای ارتقای دفاعی جمهوری اسلامی، گفت: مجاهدت سبزپوشان سپاه برای نابود کردن داعش در کشورهای عراق و سوریه؛ همچنین انتقال فناوری دفاعی و پهپادی و موشک‌های دوربرد توانست کار را به جایی برساند که آغازگران جنگ در منطقه شکست بخورند.

وی افزود: در طول‌ سال‌های اخیر مواجهه و مقابله مستقیم با آمریکا با توجه به اینکه وارد حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران شده بودند صورت گرفت و پهپاد ایالات متحده آمریکا وارد فضای سرزمینی ایران شده بود که بعد از اعلام اخطار فرزندان سپاهی آن را ساقط کردند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توقیف دزدانه نفتکش ایرانی از سوی انگلیس، تصریح کرد: نیروهای سپاه پاسداران در مقابله با این اقدام آنها نفتکش انگلیسی را مقتدرانه توقیف کردند و در نهایت آنها مجبور شدند ضمن عذرخواهی از کشور و ملت ایران نفتکش ما را آزاد کنند.

نظری گفت: سپاه به آمریکایی‌ها و هم‌پیمانانش ثابت کرده که طبق فرمایش مقام معظم رهبری دوران بزن و در رو تمام شده و به همین دلیل خود را از لحاظ علمی، فناوری و تجهیزاتی کاملاً آماده کرده است و آنها می‌دانند اگر یکی بزنند قطعاً 10 تا خواهند خورد به همین دلیل دشمنان شب و روز وحشت دارند.

وی افزود: برآیند افول آمریکا در منطقه بعد از ساقط کردن پهپاد آمریکا کاملاً نمایان است ضمن اینکه در مسائل جنگ اقتصادی هم سپاه در کنار همه بخش‌های مختلف کشور نشان داده که تحریم‌ها را به زانو درخواهیم آورد و شکست خوردن طرح تحریم فلج‌کننده ایران با به آنان نشان خواهیم داد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسائل داخلی آمریکا و اقدامات نژادپرستانه حاکمان این کشور و بی‌عدالتی موجود در آن جامعه، گفت: اتفاقات اخیر در آمریکا نشان داد که دولت آمریکا قادر به برپایی عدالت و حمایت از مردمش نیست و آنها حتی در درون کشور خود قادر به مدیریت ویروس کرونا نیستند. همچنین مسائل مربوط به تبعیض نژاد هم نشان داد که توان مدیریت این موضوع را هم ندارند و عملاً ایالات متحده آمریکا روز به روز در حال افول است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها