رئیس جمهور کره جنوبی استعفای وزیر اتحاد مجدد دو کره را پذیرفت

رئیس جمهوری کره جنوبی امروز (جمعه) استعفای وزیر اتحاد مجدد دو کره را در حالی پذیرفت که تنش‌ها بین دو کره بر سر فعالیت‌های فراری‌های کره شمالی در کره جنوبی و دیپلماسی متوقف شده، شدت یافته است.

رئیس جمهور کره جنوبی استعفای وزیر اتحاد مجدد دو کره را پذیرفت
کد خبر: 413118
|
۱۳۹۹/۰۳/۳۰ ۱۰:۴۱:۴۷

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری رویترز، کیم یئون چول، وزیر اتحاد مجدد دو کره روز چهارشنبه پیشنهاد استعفای خود را مطرح کرد، چون خودش را مسئول بدتر شدن روابط بین دو کشور می‌داند.

مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی پس از آنکه بابت رسیدگی به شیوع ویروس کرونا با محبوبیت زیادی در میان مردمش روبرو شد، به دلیل بدتر شدن روابط با کره شمالی با کمترین میزان محبوبیت در سه ماه گذشته روبرو شده است.

کره شمالی درخواست‌های سئول را برای همکاری در آغاز پروژه‌های اقتصادی بین دو کره که در نتیجه تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ متوقف شده بود، رد کرد.

پیونگ یانگ همچنین مساله فراری‌ها به کره جنوبی را مدنظر قرار داده چون آنها اقدام به استفاده از بالن‌های پروپاگاندا و ارسال آنها به کره شمالی می‌کنند.

کره شمالی در روزهای اخیر با اشاره به ناکامی سئول در متوقف کردن اقدامات فراری‌ها، دفتر ارتباط مشترک در مرز دو کره را منفجر، پایان گفتگو با کره جنوبی را اعلام و حتی کره جنوبی را به اقدام نظامی تهدید کرده است.

سخنگوی وزارت اتحاد مجدد دو کره امروز در یک نشست خبری گفت، به یک فراری کره شمالی که می‌خواست صدها بطری حاوی برنج، دارو و ماسک صورت به کره شمالی بفرستد گفته شد تا این کار را انجام ندهد؛ وی می‌خواست این بطری‌ها را به دریا بیندازد تا از طریق امواج به ساحل کره شمالی بروند.

این سخنگو همچنین هشدار داد، مقام‌ها باید این گروه‌ها را از انجام چنین برنامه‌هایی برحذر دارند و به دنبال مجازات نقض قوانین حاکم بر تبادلات و همکاری‌های بین دو کره باشند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها