نماینده جنبش امل لبنان:

بیش از همیشه به راه و روش چمران نیاز داریم

نماینده جنبش امل لبنان در ایران در پیامی به مناسبت فرارسیدن سی‌ونهمین سالروز شهادت مصطفی چمران گفت: خود را شاگردان او تلقی می‌کنیم و معتقدیم امروز بیش از هر زمانی به او و راه و روشش نیاز داریم.

بیش از همیشه به راه و روش چمران نیاز داریم
کد خبر: 413142
|
۱۳۹۹/۰۳/۳۰ ۱۲:۰۲:۲۳

اعتمادآنلاین| صلاح فحص روز جمعه در پیامی نوشت: 31 خرداد امسال قریب به چهل سال از وصالِ شهید دکتر مصطفی چمران به محبوبش می‌گذرد. حضور چمران در آغاز دهه هفتاد میلادی در لبنان برگ دیگری از پیوند تاریخی شیعیان لبنان و ایران است. چمران نخست برای مدیریت مدرسه فنی و حرفه‌ای جبل عامل به دعوت امام موسی صدر به جبل‌عامل آمد اما ظرفیت وجودی چمران نخست تحولی در دانش‌آموزان مدرسه ایجاد کرد و در مرحله بعد همه مناطق شیعه‌نشین را در برگرفت.

وی تصریح کرد: اوج این امر تشکیل جنبش امل برای محرومیت‌زدایی از همه محرومان لبنان و پایه‌گذاری مقاومت بر ضد دشمن اسراییلی بود. او معتمَد و تکیه‌گاه امام موسی صدر در تأسیس جنبش أمل بود و خود عهده‌دار مهم‌ترین بخش جنبش بعد از ریاست آن، یعنی مسئول بخش سازمانی جنبش شد. جنبش املِ مطلوب امام صدر و شهید چمران تنها جایی برای تربیت نیروهای مبارز نبود بلکه ابعاد اخلاقی و معنوی و فکری اعضای جنبش امل حتی مهم‌تر از بعد مبارزاتی آن‌ها بود. چمران خود نقش عمده‌ای در تربیت اعضای جنبش امل ایفا کرد و در کلاس‌های اعضای ارشد جنبش به تعلیم اخلاق و عقاید پرداخت.

نماینده جنبش امل لبنان در ایران به تحولات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران اشاره کرد و نوشت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران و اوضاع و احوال خاص ایران سبب آمدن چمران به ایران شد و نقش او در روزهای پس از انقلاب و خصوصاً در ایام جنگ تحمیلی امری پوشیده نیست. چمران شهید شد و عاشقانه از میان ما رفت، او چیزی از کف نداد و این ما بودیم که او را از دست دادیم اما او خود به ما آموخت راه حق و حق‌خواهی ارزش‌هایی همیشگی‌اند؛ لذا راه او و روش او و آرمان او میراث اوست برای ما.

فحص خاطرنشان کرد: ما در جنبش امل خود را شاگردان او تلقی می‌کنیم و امروز می‌کوشیم تا در همان مسیری قدم برداریم که او می‌خواست؛ یعنی حق‌خواهی و مقاومت در برابر زورگویان و مشخصاً دشمن اسراییلی.

وی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمانی به شهید چمران و راه و روش او نیاز داریم، گفت: بالیدن انقلاب اسلامی یکی از آرزوهای او بود؛ انقلابی را که یکی از صالحان بنیان گذاشت و امروز به تدبیر رهبری داهیانه فرزند خلفش کشوری مقتدر و پشتیبان مظلومان شده است. ایرانِ اسلامیِ مقتدر در کنار شیعیان دیگر کشورها، خصوصاً شیعیان لبنان، می‌توانند در برابر دشمنان جبهه‌ای قدرتمند تشکیل دهند؛ جبهه‌ای که می‌تواند رژیم صهیونیستی را هم از نقشه جغرافیا پاک کند. همان چیزی که خواسته و آرزوی شهید مصطفی چمران بود. به امید تحقق هرچه زودتر آن روز.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها