نماینده خمینی‌شهر در مجلس:

شفافیت آرا یعنی عموم مردم بر نمایندگان مجلس نظارت دارند

نماینده خمینی‌شهر در مجلس معتقد است که شفافیت آرا موجب نظارت عمومی بر نمایندگان می‌شود و جلوی مصلحت‌اندیشی نا به‌جا را می‌گیرد.

شفافیت آرا یعنی عموم مردم بر نمایندگان مجلس نظارت دارند
کد خبر: 413144
|
۱۳۹۹/۰۳/۳۰ ۱۲:۰۵:۴۶

اعتمادآنلاین| حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تدوین طرح شفافیت آرای نمایندگان در قوه مقننه، گفت: در همه امور باید شفافیت جاری باشد و مردمی که به یک نماینده رای داده‌اند باید از مواضع نماینده خود در مجلس آگاه باشند.


وی با بیان اینکه شفافیت آرای نمایندگان نظارت عمومی بر رفتار نماینده است، ادامه داد: رأی‌دهندگان می‌خواهند بدانند وکلایشان در مجلس چگونه عمل می‌کنند، افزود: مردم می‌خواهند بدانند آیا نماینده‌شان در مسیر وعده‌ها و شعارهایی که در ایام انتخابات سر داده حرکت می‌کند، آیا از مسیر قول‌هایی که داده منحرف شده است؟

نماینده خمینی‌شهر در مجلس تصریح کرد:شفافیت جلوی برخی از مصلحت اندیشی‌های نا به جا را می‌گیرد، البته این بدان معنی نیست که به شکل مطلق در همه عرصه‌ها نماینده باید شفاف رای بدهد در برخی مواقع مصلحت اقنضاء می‌کند که رای نماینده مخفی باقی بماند.

نقدعلی با بیان اینکه با شفافیت کارکرد نمایندگان به شایعات و شبهاتی که درباره وکلای ملت وجود دارد پاسخ داده می‌شود، افزود: قطعا ایجاد نظارت عمومی با شفافیت به نفع نمایندگان و مردم خواهد بود و فساد به حداقل کاهش می‌یابد.

وی عنوان کرد: شفافیت آرای نمایندگان سبب می‌شود که کارنامه‌ای از عملکرد نمایندگان در 4 سال فعالیت در خانه ملت در دست مردم قرار گیرد تا مشخص شود نمایندگان در دوره نمایندگی چه عملکردی داشته‌اند و نظرشان درباره طرح‌ها و لوایح مختلف چه بوده است.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها