مصطفی هاشمی‌طبا:

احمدی‌نژاد همچون پیامبر صحبت می‌کرد/ او خود را عیسی مسیح می‌پندارد

کاندیدای ریاست جمهوری سال 96 گفت: همواره گفته می‌شود رئیس جمهور باید با مجلس هماهنگ باشد. پرسش این است که چگونه رئیس جمهور می تواند با مجلس هماهنگ باشد.

احمدی‌نژاد همچون پیامبر صحبت می‌کرد/ او خود را عیسی مسیح می‌پندارد
کد خبر: 413170
|
۱۳۹۹/۰۳/۳۰ ۱۳:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| مصطفی هاشمی‌طبا از نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره‌ ریاست‌جمهوری درباره ویژگی‌هایی که باید یک کاندیدای ریاست جمهوری داشته باشد، به خبرنگار سیاسی برنا گفت: به نظر بنده رئیس جمهور اختیارات کامل ندارد و به نوعی در همه مسائل دستش باز نیست که صفات و وظایفی را به آن نسبت دهیم که بتواند، آن صفات و یا وظایف را به انجام برساند. هم سیاستگذاران، هم مجلس و هم افراد صاحب نفوذ، رئیس جمهور را تحت تاثیر قرار می‌دهند. درست است که رئیس جمهور، دومین فرد کشور است اما در واقع اختیارات چندانی ندارد.

او عنوان کرد: ما در سال 1400 به یک رئیس جمهور پُرتحرک و خوش فکر نیاز داریم که به یک اصولی، باور داشته باشد و روی همان اصول نیز ثابت قدم بماند و بتواند، سیاست‌های مناسبی را پیاده کند. در حقیقت رئیس جمهوری می‌خواهیم که به مسائل اِشراف داشته باشد و با اعتقاد حرکت کند این ویژگی‎های یک رئیس جمهور است. از سوی دیگر این را هم باید در نظر بگیریم که رئیس جمهور تنها فرد در کشور نیست، بلکه به تعبیری دست بالای دست بسیار است.

کاندیدای ریاست جمهوری سال 96 درباره قابلیت کاندیداهای مطرح در رسانه‌ها از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان از جمله سعید جلیلی، ضرغامی، بذرپاش، علی مطهری و غیره برای به دست گرفتن پست ریاست جمهوری، تصریح کرد: اگر بخواهیم براساس اینکه این افراد برای کشور مناسب هستند نظر دهیم، این افراد مناسب نیستند و هیچ‌کدام از آنها، ویژگی‌هایی که باید یک رئیس جمهور داشته باشد را دارا نیستند. از سوی دیگر رئیس جمهور بدان‌گونه که باید کاره‌ای نیست. به عنوان مثال اگر رئیس جمهور بخواهد کاری نیز انجام دهد مجلس بلافاصله با یک طرح سه فوریتی می‌تواند مانع دولت شود. همواره گفته می‌شود رئیس جمهور باید با مجلس هماهنگ باشد.

پرسش این است که چگونه رئیس جمهور می تواند با مجلس هماهنگ باشد؟ رئیس جمهور باید منتظر بماند مجلس چه می‌گوید در حالی که مسائل اجرایی کشور این گونه نیست که همواره رئیس جمهور منتظر بماند که مجلس چه می‌گوید. رئیس جمهور خود باید دارای تفکر و مدیریت بر شرایط مختلف باشد.

هاشمی‌طبا ادامه داد: از نظر بنده یک رئیس جمهور نمی‌تواند نقصی داشته باشد به این دلیل که قدرتهای دیگر آن را تحت تاثیر قرار می‌دهند. نکته مهم، سیاستگذاری و حکمرانی است که کشور را به چه سمتی سوق خواهد داد.


او درباره جناحی شدن همه مسائل در کشور نیز اشاره کرد: این یکی از مشکلات کشور است. اینکه گفته می‌شود همه برابر قانون مساوی هستند اما به نظر می‌رسد برخی در مقابل قانون مساوی‌تر هستند. اگر می‌خواهیم کشور را اداره کنیم باید مجلس و رئیس جمهور با یکدیگر تعامل داشته باشند. اما متاسفانه جاهای دیگری هستند که صاحب نظر هستند. از این رو هر چه یک رئیس‌جمهور دارای منش مشخص و مدیریت عالی باشد با مشکل مواجه خواهد شد. از سوی دیگر همه مسائل کشور در اختیار رئیس جمهور نیست که بخواهد آن را حل کند. بخشی از مسائل کشور به مسائل و موضعگیری‌های خارجی مربوط بوده که متاسفانه مسائل پیچیده شده است.

هاشمی‌طبا افزود: در یک دوره‌ای، وضعیت تا این اندازه پیچیده نبود اما در حال حاضر پیچیده‌تر شده است. به‌گونه‌ای که بسیار سخت است وضعیت روال معمولی پیدا کند. نتیجه این است که در مورد مقاومت، خودکفایی و یا خوداتکایی، یک کار اساسی انجام دهیم و کشور را برای اقدامات اساسی بسیج کنیم اما نه مجلس و نه افرادی که در رسانه‌ها به عنوان کاندیداهای ریاست جمهوری 1400 مطرح هستند اراده خاصی ندارند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره تمایل احمدی‌نژاد برای انتخاب دوباره به عنوان رئیس‌جمهور نیز عنوان کرد: اخیرا مصاحبه احمدی‌نژاد را با یکی از شبکه‌های آمریکایی مشاهده کردم. وی در حد پیامبر صحبت می‌کرد! آقای احمدی‌نژاد مانند یک پیامبر صحبت می‌کند و می‎گوید: «جهان را به هدایت و عدالت می‌خوانم.» فقط نصیحت می‌کند و گفته ایران و آمریکا باید دوست شوند! به تعبیری خود را عیسی مسیح می‌پندارد!

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها