معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور:

موتور حرکت کشور در بخش خصوصی است

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور با تاکید بر اینکه موتور اصلی حرکت کشور در بخش های عمرانی، اقتصادی، صنعتی، ... بخش خصوصی است، گفت: باید در عرصه های مدیریت شهری و روستایی زمینه حضور بیشتر بخش خصوصی را برای اجرای پروژه ها و تقویت اقتصاد شهر و روستا فراهم آوریم.

موتور حرکت کشور در بخش خصوصی است
کد خبر: 413359
|
۱۳۹۹/۰۳/۳۱ ۱۰:۲۷:۴۲

اعتمادآنلاین| مهدی جمالی نژاد در حاشیه بازدید از شهرستان کلات در استان خراسان رضوی با تاکید بر کاهش اتکای مدیریت شهری و روستایی به درآمد حاصل از فروش نفت و کمک‌های دولتی، افزود: در حال حاضر همراهی شوراها، شهرداریها و دهیاریها با حضور بابرنامه و موثر، بخش خصوصی یک الزام است و نباید نسبت به حضور سرمایه گذاران و بخش خصوصی‌ فضای منفی وجود داشته باشد.

جمالی نژاد با بیان اینکه حضور موثر و برنامه محور بخش خصوصی در عرصه امور اجرایی و همچنین مدیریت شهری و روستایی کشور می تواند بخش زیادی از مشکلات را حل و امور متوقف شده را به حرکت در آورد، گفت: در سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور در حال رفع مشکلات حضور بخش خصوصی و سرمایه گذاران در پروژه های عمران شهری و حمایت قانونی از این موضوع هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه مدل های جدید کسب و کار باعث پیشرفت و رونق تولید در بخش های اقتصادی، صنعتی، عمرانی ، .... شده، اظهار کرد: در حال حاضر نسل جدیدی از کارآفرین‌ها بطور جدی در حال فعالیت هستند که نگاه و تفکرات و دغدغه‌هایشان با دست اندرکاران قدیمی متفاوت است و باید در عرصه برنامه ریزی و امور اجرایی از صاحبان جوان این تفکرات به عنوان سرمایه های انسانی جدید بهره ببریم تا بتوانیم سرعت پیشرفت امور را افزایش دهیم.

جمالی نژاد ادامه داد: در دورانی که با تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان مواجهیم، برای ساختن آینده مطمئنی برای کشور و اداره بهتر شهرها و روستاها باید به سرمایه های جوان این مرزوبوم متکی باشیم و شهرداری‌ها هم باید به استارتاپ‌ها برای هوشمندسازی و دانش بنیان کردن تولید در ساختار مدیریت شهری و ایجاد تحول در ساختارهای قدیمی با هدف افزایش رضایت شهروندان و بهره وری بیشتر میدان دهند.

وی با اشاره به وجود جاذبه های طبیعی و گردشگری و میراث فرهنگی و تاریخی شهرستان کلات، گفت: با تقویت و ایجاد زیرساخت‌ها، بسترها و امکانات رفاهی لازم و اطلاع رسانی و معرفی گسترده، صنعت گردشگری می تواند وضعیت اقتصادی منطقه کلات را متحول و درآمد و اشتغال پایدار ایجاد نماید و در معاونت عمرانی وزارت کشور و سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور از کلات حمایتهای لازم را به عمل می آوریم.

رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور همچنین از حمایت این سازمان ازپروژه های عمرانی شهرداری شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت با عنوان پروژه های 1400 خبر داد و گفت: از پروژه هایی حمایت خواهد شد که دارای طرح مشخص در چارچوب اعلام شده باشد و پروژه حتما تا پایان کار دولت به اتمام برسد.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، معاون عمرانی وزیر کشور همچنین یادآور شد: دولت در حال برنامه ریزی برای جبران خسارتهای ناشی از شیوع کرونا در بخش های مختلف از جمله مدیریت شهری و روستایی، صنایع مختلف و حتی بخش خصوصی است تا با تدابیر اتخاذ شده بخش‌های مختلف کشور کمتر دچار آسیب شوند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها