کد خبر: 413369
|
۱۳۹۹/۰۳/۳۱ ۱۰:۴۲:۰۰
| |

قهرمان المپیک سیدنی:

وزنه‌برداری کم‌ترین سهمیه المپیک را گرفته است

قهرمان المپیک سیدنی درباره وضعیت وزنه‌برداری ایران گفت: کمترین سهمیه را در ادوار المپیک گرفتیم و این خیلی بد است. با این حال باید شرایطی را به وجود آوریم تا بتوانیم این دو سهمیه هم شانس مدال باشند.

وزنه‌برداری کم‌ترین سهمیه المپیک را گرفته است
کد خبر: 413369
|
۱۳۹۹/۰۳/۳۱ ۱۰:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین توکلی درباره اینکه با تعویق المپیک توکیو چقدر شانس مدال آوری وزنه‌برداری بیشتر شده است، بیان کرد: کم و بیش از شرایط وزنه‌برداران اطلاع داشتم و می‌دانستم وضعیتشان خیلی خوب نبود مخصوصا وضعیت سهراب مرادی و کیانوش رستمی. اما بحث این است باید از این فرصت که به دست آمده نهایت استفاده را ببریم و شرایط تمرینی را دوباره ایجاد کنیم و از فضای مصدومیت هم فاصله بگیریم.

او ادامه داد: البته این را هم باید در نظر بگیریم، یک سال به عمر قهرمانان ما اضافه می شود و شرایط خاص خود را پیدا می کنند بنابراین نمی توانیم بگوییم چون المپیک عقب افتاد قطعا وضعیت ما هم بهتر می شود. به نظرم در این میان شخصیت خود ورزشکار می‌تواند خیلی دخیل باشد که فضای به وجود آمده را مثبت ببیند یا نه. اما اکنون که المپیک عقب افتاده کسانی که مصدوم بودند و یا شرایط نرمال نداشتند می توانند خود را به شرایط خوبی برسانند.

یک سال مانده تا المپیک به سرعت برق و باد می‌گذرد

توکلی با اشاره به کاهش سهمیه های وزنه برداری در المپیک تصریح کرد: کمترین سهمیه را در ادوار المپیک گرفتیم و این خیلی بد است. با این حال باید شرایطی را به وجود آوریم تا بتوانیم این دو سهمیه هم شانس مدال باشند. یک سال به المپیک مانده اما این یک سال به سرعت برق و باد می گذرد و باید برای هر روز آن برنامه ریزی داشته باشیم که این دیگر بستگی به فدراسیون دارد. امیدوارم همانطور که وزنه برداری همیشه در المپیک مدال آور بود، در توکیو هم بتواند با کسب مدال سنت ها را حفظ کند و سنت شکنی نکند.

فدراسیون باید بگوید برای نسل بعدی چه کار کرده است

قهرمان المپیک سیدنی در پاسخ به این پرسش که در صورت لغو المپیک، فکر می کند برای سال 2024 نسلی داشته باشیم که بتواند مدال آور باشد، تاکید کرد: باید از فدراسیون پرسید که برای نسل بعدی چه کارهایی انجام داده و چه شرایطی را به وجود آورده است که بتوانیم نفرات جایگزین داشته باشیم. فکر می‌کنم از نظر ظرفیت و نیروی انسانی در جایگاه بسیار خوبی قرار داریم چون چه کسی فکر می کرد بجای حسین رضازاده، شاهین نصیری نیا و کوروش باقری کسانی دیگر بیایند و بدرخشند. هر ساله نیز یکی، دو ورزشکار داشتیم که جایگاه خوبی پیدا کردند اما آینده سازی به این منوط می شود که نگاه مدیریتی ما چهار ساله نباشد. در واقع نگویند من در این چهار سال هستم و با کیفیتی کار را جلو می برم که کسی نتواند من را محکوم کند. اگر عرق وطن پرستی بیشتر باشد می‌توانیم علاوه بر چهار سال بهره برداری به لحاظ قهرمانی، آینده سازی هم کنیم. باید در سازو کار و چارچوب درست، وزنه بردار داشته باشیم نه اینکه کسی خود جوش بیاید و خودش رشد کند.

افرادی کار بلد و با وجهه جهانی معرفی شوند

توکلی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه با تغییر و تحولات اخیر در فدراسیون جهانی، فکر می کند ایران بتواند کرسی تاثیر گذار در جهان داشته باشد، تاکید کرد: حکومت پنجاه ساله تاماش آیان تمام شد و قطعا جابجایی هایی انجام می گیرد و خیلی از کشورها از جمله ایران که در وزنه برداری مطرح هستند، می توانند برای خودشان جایگاه داشته باشند. البته باید در انتخابات برای کرسی های مختلف، معرفی های درست داشت باشیم. بدون اینکه سلیقه ای برخورد کنیم، نگاهمان ملی باشد. باید مدیریت کلان وزنه برداری ایران با معرفی درست افراد به کرسی هایی در فدراسیون جهانی برسد که حقش است. باید افراد درست، کار بلد و خاک خورده که وجهه جهانی دارند ورود کنند. با گرفتن کرسی مناسب می توان مشکلات وزنه برداری مانند آنچه در المپیک ریو اتفاق افتاد را حل کرد و کمک های زیادی به وزنه برداری ایران شود .داشتن کرسی بین المللی برای ما لازم است و امیدوارم این اتفاق بیفتد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها