آذر منصوری، قائم مقام حزب اتحاد ملت خبر داد:

بررسی دلایل استعفاها در حزب اتحاد ملت

قائم مقام حزب اتحاد ملت گفت: حزب اتحاد ملت به عنوان یکی از احزاب پیشرو اصلاح‌طلب باید بتواند به تدوین نوعی از سیاست‌ورزی اصلاح‌طلبانه مبادرت کند که هم مقدور و ممکن باشد و هم نتیجه لازم را داشته باشد.

بررسی دلایل استعفاها در حزب اتحاد ملت
کد خبر: 413399
|
۱۳۹۹/۰۳/۳۱ ۱۱:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| جمعی از اعضای حزب اتحاد ملت شعبه استان همدان روز جمعه 30 خرداد ماه در قالب بیانیه ای استعفای خود را از عضویت و فعالیت سیاسی در چارچوب این حزب اعلام کردند. پیش از این هم برخی اعضا و شخصیت های حزب اصلاح طلب اتحاد ملت در بیانیه ها یا اظهارات خود در فضای رسانه ای و مجازی از عضویت در این حزب کناره گرفته بودند.

آذر منصوری، قائم مقام حزب اتحاد ملت درباره دلایل این استعفاها، شرایط موجود در عرصه سیاسی را بی تاثیر ندانست و گفت: شرایط سیاست ورزی پس از انتخابات مجلس یازدهم در اسفند 98 به صورت خاص و اساساً نوع سیاست ورزی اصلاح طلبانه به صورت عام در ایران امروز با مشکلات و موانع جدی مواجه است. قاعدتاً این فضای یاس و ناامیدی بر نیروهای حزبی هم سایه افکنده و این شرایط ناامیدی تداوم فعالیت و یا سیاست ورزی اصلاح طلبانه را برای برخی از نیروهای سیاسی غیرممکن و بی نتیجه ساخته است. شرایط و اقتضائات کشور و سیطره فضای ناامیدی تا حدودی زمینه بی انگیزه شدن نیروهای حزبی را فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه مسئله‌ ناامیدی قابل تعمیم به همه نیروهای حزبی در شرایط کنونی است، تصریح کرد: حزب اتحاد ملت به عنوان یکی از احزاب پیشرو اصلاح طلب با توجه به سطح اثرگذاری و نیروهایی که دارد، در موقعیتی قرار گرفته که باید بتوانند به تدوین نوعی از سیاست ورزی اصلاح‌طلبانه در شرایط ایران امروز مبادرت کند که هم مقدور و ممکن باشد و هم نتیجه لازم را داشته باشد.

منصوری با بیان اینکه بررسی این موضوعات در دفتر سیاسی و شورای مرکزی و ارکان حزب اتحاد در جریان است و گفت وگوها ادامه دارد، اظهار داشت: مواضع و بیانیه های اخیر حزب اتحاد هم به نوعی حاصل همین گفت وگوهاست و حکایت از پیشروتر شدن حزب در پیوند عمیق تر حزب با مطالبات گروه های اجتماعی نظیر کارگران، معلمان و زنان دارد.

وی درباره استعفاهای هفته های اخیر در حزب اتحاد ملت، گفت: این استعفاها مباحث داخلی و تشکیلاتی بوده، در مجموعه تشکیلات در حال پیگیری است وگفت وگوها در این زمینه ادامه دارد اما باید به این نکته هم توجه کرد که قاعدتاً هر استعفایی باید مسیر خود را در مجموعه ارکان حزب و بخش هایی که موظف به رسیدگی به عضویت و عدم عضویت افراد هستند طی کند و مطرح شدن آن به این شکل در سطح رسانه‌ها، قاعدتاً در چارچوب اساسنامه و مراتبی که در آن تعریف شده، نیست.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ضمن بیان اینکه این موضوع فرع مسئله است، تصریح کرد: کسانی که استعفا دادند همه دوستان و همراهان حزب اتحاد ملت بوده و هستند، گفت و گوها با این دوستان در جریان است و ادامه پیدا خواهد کرد و پیوندها با اعضای حزب اتحاد چه آن هایی که همچنان همراه هستند و چه آن هایی که بنا به دلایلی به تشخیص خود راه خود را از حزب جدا کردند، ادامه خواهد داشت.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در31 فروردین ماه سال 1394 به صورت رسمی از وزارت کشور مجوز فعالیت گرفت و مرداد ماه همان سال نخستین کنگره خود را برگزار و «علی شکوری راد» را به عنوان دبیرکل انتخاب کرد.

این حزب مجموعه ای از شخصیت های اصلی اصلاح طلب هستند که سیاست ورزی در چارچوب حزب را در مسیر تداوم اصلاحات برگزیدند. شکوری راد در پنجمین کنگره این حزب در 21 آذر ماه سال گذشته بار دیگر به عنوان دبیرکل انتخاب شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها