کد خبر: 413403
|
۱۳۹۹/۰۳/۳۱ ۱۱:۴۲:۴۸
| |

مهدی چمران، در مراسم گرامیداشت شهید چمران:

اولین تانک اسرائیلی توسط نیروهای آموزش‌دیده شهید چمران منفجر شد

مهدی چمران، رئیس بنیاد شهیدچمران در مراسم گرامیداشت شهیدچمران که امروز شنبه 31 خرداد در حوزه هنری برگزار شد، گفت: شهیدچمران فارغ‌التحصیل دانشکده فنی دانشگاه تهران بود و با بورس تحصیلی برای ادامه تحصیل خود به دانشگاهی در تگزاس آمریکا رفت و دکترای خود را نیز در کالیفرنیا گرفت.

اولین تانک اسرائیلی توسط نیروهای آموزش‌دیده شهید چمران منفجر شد
کد خبر: 413403
|
۱۳۹۹/۰۳/۳۱ ۱۱:۴۲:۴۸

اعتمادآنلاین| رییس بنیاد شهید چمران گفت: اولین تانک اسرائیلی توسط نیروهای شیعه آموزش‌دیده شهید چمران در بنت‌جبیل لبنان منفجر شد اما صهیونیست‌ها هیچ‌گاه این نکته را نگفتند.


مهدی چمران رئیس بنیاد شهید مصطفی چمران در مراسم گرامیداشت شهید چمران و شهدای مظلوم ستاد جنگ‌های نامنظم که امروز شنبه 31 خرداد در حوزه هنری برگزار شد، گفت: شهید چمران فارغ‌التحصیل دانشکده فنی دانشگاه تهران بود و با بورس تحصیلی برای ادامه تحصیل خود به دانشگاهی در تگزاس آمریکا رفت و دکترای خود را نیز در کالیفرنیا گرفت.

وی با بیان اینکه شهید چمران اولین ایرانی بود که در رشته فیزیک پلاسما در آمریکا تحصیل کرد، گفت: به گفته شهید چمران، فضای بزرگ و سرمایه‌داری و کاپیتالیستی آمریکا برای او تنگ به نظر می‌رسید.

چمران با بیان اینکه دلیل مهاجرت شهید چمران از آمریکا به اسرائیل، جنگیدن با صهیونیست‌ها بود، گفت: شهید چمران گفته بود من عاشق این هستم که در مبارزه با صهیونیست‌ها از دنیا بروم.

مهدی چمران با بیان اینکه شهید چمران برای یادگیری دوره‌های جنگ‌های نامنظم به مصر رفت و دو سال در آنجا آموزش دید و سپس عازم جنوب لبنان شد، عنوان کرد: شهید چمران در جنوب لبنان میان یتیم‌های شیعه زندگی می‌کرد و آموزش‌های چریکی خود را از طریق همین افراد آغاز کرد.

وی‌افزود: شهید چمران کاری کرد که جنبش امل «افواج المقاومه اللبنانیه» که همان مقاومت در برابر اسرائیل بود، در تک‌تک روستاهای لبنان شکل بگیرد.

چمران با بیان اینکه قدرت جنبش امل بعد از پیروزی لبنان چند برابر شد، گفت: اولین تانک اسرائیلی توسط نیروهای شیعه آموزش‌دیده شهید چمران در بنت‌جبیل لبنان منفجر شد اما صهیونیست‌ها هیچ‌گاه این نکته را نگفتند.

وی با بیان اینکه استمرار حرکت جنبش امل را امروز در حزب‌الله لبنان می‌بینیم گفت: سیدحسن نصرالله دبیرکل شجاع حزب‌الله لبنان از 15 سالگی شاگرد شهید چمران بوده است. سیدحسن نصرالله در سن 18 سالگی از شهید چمران حکم می‌گیرد که فرمانده جنبش امل در روستای محل زندگی‌اش باشد و وقتی که به شهید چمران می‌گوید افراد شایسته دیگری هم در روستای ما هستند که قادر به فرماندهی باشند، از شهید چمران می‌شنود که «من دوست دارم کارها را جوانان شجاع و بااراده به دست بگیرند».

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها