کد خبر: 413408
|
۱۳۹۹/۰۳/۳۱ ۱۱:۴۹:۰۰
| |

نوزاد 8 ماهه کرونا را شکست داد

متخصص کودکان بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان گفت: کوچک‌ترین نوزادی که از ابتدای شیوع کووید 19 تاکنون در بیمارستان کنگان بستری‌ شده، نوزاد 8 ماهه‌ای بوده که با حال مساعد ترخیص شده است.

نوزاد 8 ماهه کرونا را شکست داد
کد خبر: 413408
|
۱۳۹۹/۰۳/۳۱ ۱۱:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد شبانکاره با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در کنگان 6 کودک و نوجوان مبتلا به این بیماری رجوع کرده‌اند، افزود: کوچک‌ترین آن‌ها نوزاد 8 ماهه و بزرگ‌ترینشان نوجوان 13 ساله بوده است.

وی اظهار کرد: از این تعداد 5 نفر بین یک تا پنج روز بستری‌ شده‌اند که به جزء 2 نفر، حال عمومی بقیه تقریبا خوب بوده است.

متخصص کودکان بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان ادامه داد: بدترین وضعیت مربوط به دختر 13 ساله‌ای بوده که تنگی نفس شدید و درد قفسه سینه داشته و خوشبختانه بعد از 3 روز درمان و بستری به طور کامل بهبود پیدا کرده است.

شبانکاره افزود: علامت اصلی و مشترک در بین پنج بیمار، سرفه بوده ولی در یک کودک 13 ماهه، علائمی مانند اسهال و تب نیز وجود داشت. کوچک‌ترین بیمار کرونایی بیمارستان کنگان نیز که یک نوزاد 8 ماهه بوده به علت سن کم تقریبا دو روز بستری‌شده و با حال عمومی خوب مرخص شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، وی با بیان اینکه تب و سرفه شایع‌ترین علائم کرونا ویروس در کودکان است، گفت: خانواده‌ها در صورت مشاهده علائم ویروس کرونا در کودکانشان، از دارو درمانی بدون تجویز پزشک خودداری کرده و تنها در سریع‌ترین زمان به مراکز سلامت مربوط به کرونا مراجعه کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها