پیش بینی سقوط سنگین اقتصاد اروپا به خاطر کرونا

بانک مرکزی اتحادیه اروپا هشدار داد که اقتصاد این قاره به خاطر شرایط پیش آمده ناشی از شیوع کرونا به سمت یک سقوط سنگین می‌رود.

پیش بینی سقوط سنگین اقتصاد اروپا به خاطر کرونا
کد خبر: 413457
|
۱۳۹۹/۰۳/۳۱ ۱۴:۰۴:۵۴

اعتمادآنلاین| کریستین لاگارد، رئیس کل بانک مرکزی اتحادیه اروپا، هشدار داد اقتصاد اتحادیه اروپا در حال رفتن به سمت یک سقوط سنگین است و این مسئله به افزایش شدید بیکاری در کشورهای اروپایی منجر خواهد شد.

لاگارد طی یک سخنرانی ویدیویی برای سران کشورهای اروپایی گفت: اقتصاد اتحادیه اروپا در حال دست و پنجه نرم کردن با یک کاهش قابل توجه رشد اقتصادی است.

رئیس کل بانک مرکزی اتحادیه اروپا گفت: اقتصاد کشورهای حوزه یورو در سه ماهه دوم سال جاری کاهش شدید 13 درصدی را تجربه کرده‌اند.

وی همچنین بر پیش بینی بانک مرکزی اتحادیه اروپا مبنی بر رشد منفی 8.7 درصد اتحادیه اروپا در سال 2020 تأکید کرد.

به گفته لاگارد هنوز تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا به طور کامل به بازار اشتغال نرسیده و ممکن است شاهد رسیدن نرخ بیکاری در 19 کشور عضو حوزه یورو به 10 درصد باشیم.

رئیس کل بانک مرکزی اتحادیه اروپا گفت البته بازارهای مالی شرایط نسبتا آرامی را تجربه می کنند چراکه انتظار دارند ساختار حاکمیت این اتحادیه در راستای بهبود اوضاع اقدام کند و نشان دهد که دوباره در حال مسلط شدن بر اوضاع است.

بانک مرکزی اتحادیه اروپا ماه گذشته میلادی اعلام کرد که تبعات شیوع ویروس کرونا شدید بوده و در حال بالابردن آسیب پذیری اقتصادی حوزه یورو است.

این بانک همچنین اعلام کرد که اجرای گسترده سیاستهای محرک اقتصادی برای مقابله با تبعات شیوع ویروس کرونا نگرانی‌هایی را نسبت به توانایی کشورهای اروپایی برای بازپرداخت بدهی‌های خود ایجاد کرده و می تواند به جدی شدن دوباره تهدید خروج کشورهای عضو اتحادیه اروپا منجر شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها