کد خبر: 413459
|
۱۳۹۹/۰۳/۳۱ ۱۴:۰۹:۴۸
| |

محمدحسن آصفری، نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی:

آژانس انرژی اتمی نگاه سیاسی به فعالیت‌های هسته‌ای ایران نداشته باشد

نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نگاه سیاسی‌اش را از فعالیت‌های هسته‌ای ایران بردارد، گفت: تا زمانی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به فعالیت‌های هسته‌ای نگاه سیاسی داشته باشد نمی‌تواند به هدفش یعنی جهان عاری از سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.

آژانس انرژی اتمی نگاه سیاسی به فعالیت‌های هسته‌ای ایران نداشته باشد
کد خبر: 413459
|
۱۳۹۹/۰۳/۳۱ ۱۴:۰۹:۴۸

اعتمادآنلاین| نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نگاه سیاسی‌اش را از فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران بردارد، گفت: اگر پرونده ایران به شورای امنیت برود، تصمیم جدی درباره حضور در پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (NPT ) خواهیم گرفت.

محمدحسن آصفری در واکنش به صدور قطعنامه اخیر ضدایرانی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: این اقدام شورای حکام نشان داد که تبدیل به نهادی برای پیاده کردن سیاست‌های خصمانه آمریکا شده آن هم در شرایطی که خیلی از کشورها حتی برخی از اعضای گروه 1+5 حاضر به پذیرش NPT نشده و رژیم صهیونیستی NPT را نپذیرفته است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران NPT را پذیرفته و اجازه بازدید بازرسان آژانس از فعالیت‌های هسته‌ای را داده است، ما همواره به تعهدات‌مان پایبند بوده و حتی اجازه داده‌ایم نمایندگان آژانس به صورت آنلاین فعالیت‌هایمان را ضبط و فیلمبرداری کنند، فعالیت‌هایی که همه در چارچوب پروتکل‌های آن اجرا شده است لذا با توجه به همکاری ایران می‌توان گفت که قطعنامه شورای حکام نشان‌دهنده سیاسی کاری آژانس است حال این‌که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید نگاه فنی به فعالیت‌ها داشته باشد نه این‌که تبدیل به نهاد سیاسی برای پیاده کردن فعالیت‌های خصمانه آمریکا شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تا زمانی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به فعالیت‌های هسته‌ای نگاه سیاسی داشته باشد نمی‌تواند به هدفش یعنی جهان عاری از سلاح هسته‌ای دست پیدا کند. ما همواره فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز داشته‌ایم و از آن عدول نکرده‌ایم اما این قطعنامه حکایت از نگاه‌های امنیتی و سیاسی آژانس به فعالیت‌های هسته‌ای ایران دارد که غیر از این هم توقعی نیست، چون مجموع آژانس در اختیار آمریکا است.

آصفری در پایان گفت: قطعا اقدام آژانس از سوی جمهوری اسلامی ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند. اگر پرونده‌ای به شورای امنیت برود و نگاه امنیتی به پرونده ما باشد جمهوری اسلامی ایران تصمیم‌گیری جدی از طریق شورای عالی امنیت ملی برای حضورش در NPT خواهد گرفت که در نهایت به نفع آژانس نخواهد بود پس باز هم تاکید می‌کنم که بهتر است آژانس انرژی اتمی نگاه سیاسی به فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران نداشته باشد و فراموش نکند که ما مخالف سلاح هسته‌ای هستیم و هیچ‌گاه فعالیتی در این راستا نداریم اما رفتارهای آمریکا و آژانس غیرعاقلانه و غیرمنطقی است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها