کد خبر: 413614
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۱ ۰۹:۴۹:۲۴
| |

پیونگ یانگ در حال اعزام نیرو به مرز است

هم‌زمان با افزایش نگرانی‌ها در خصوص تهدید پیونگ‌یانگ به انجام اقدام نظامی علیه کره‌جنوبی، یک منبع دولتی گفت کره‌شمالی در حال اعزام گروه‌هایی از سربازان خود به مناطق مرزی کره به منظور اجرای عملیات پاکسازی بوته‌ها و پوشش‌های گیاهی و تعمیر و نگهداری جاده است.

پیونگ یانگ در حال اعزام نیرو به مرز است
کد خبر: 413614
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۱ ۰۹:۴۹:۲۴

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کره‌شمالی گروه‌های کوچک پنج نفره از سربازانش را با بیل و داس به پاسگاه‌های دیدبانی کوچک واقع در منطقه غیرنظامی در مرز دو کره اعزام کرده است. با این حال یک منبع دولتی گفت، کره‌جنوبی این تحرکات پیونگ‌یانگ را اقدامی در راستای عملی ساختن تهدید آن به اقدام نظامی علیه سئول نمی‌بیند.

کره‌شمالی اخیرا با عصبانیت نسبت به پخش اعلامیه‌های تبلیغاتی کره‌جنوبی علیه خود، به استقرار مجدد سربازانش در مجتمع صنعتی مشترک تعطیل شده دو کشور در شهر مرزی کائه‌سونگ و منطقه گردشگری قله کومگانگ در ساحل شرقی و همچنین برقراری مجدد پست‌های نگهبانی مرزی که در طبق توافق کاهش تنش مربوط به سال 2018 برچیده شدند، تهدید کرده است.

این منبع که نامش را فاش نکرد، گفت: پست‌های نگهبانی و پاسگاه‌های دیدبانی واضح است که کاربرد نظامی دارند. بنابراین این طبیعی است که یک چنین تحرکات نظامی وجود داشته باشد اما مشغول رصد آن‌ها از نزدیک هستیم.

منبع مذکور تصریح کرد، مقام‌های نظامی کره‌جنوبی معتقدند تحرکات حداقل یک جوخه از نیروها را می‌توان به عنوان نشانه فعالیت نظامی غیرعادی که نیاز به توجه ویژه دارد، در نظر گرفت.

این منبع خاطر نشان کرد، موردی از فعالیت در راستای برقراری مجدد پست‌های نگهبانی مرزی برچیده شده بر اساس توافق نظامی جامع دو کره که در سپتامبر 2018 با هدف کاهش تنش و ایجاد اعتماد دوجانبه امضا شد، تشخیص داده نشده است.

در عین حال ارتش کره‌جنوبی از نزدیک مشغول رصد دو توپخانه ساحلی، واقع در منطقه مرزی گائموری به سبب باز بودن دهانه آن و آماده‌باش احتمالی آن‌هاست.

منبع مذکور اضافه کرد: البته آن‌ها هم ادواتی هستند که معمولا کره‌شمالی آن‌ها را مدتی باز و مدتی بسته نگه می‌دارد. به نظر می‌رسد که احتمالا دهانه آن‌ها برای رفع رطوبت و هوارسانی باز نگه داشته شده‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها