افزایش حساسیت‌ها بر ترخیص کودکان از بهزیستی

رئیس امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: براساس قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، نقش مددکاران اجتماعی در رسیدگی به وضعیت کودکان بسیار پررنگ تر است و قانون به مددکار اجازه می دهد که در دادگاه حاضر شود و مداخله جدی‌تری نسبت به وضعیت کودک خشونت دیده داشته باشد.

افزایش حساسیت‌ها بر ترخیص کودکان از بهزیستی
کد خبر: 413615
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۱ ۰۹:۴۹:۳۶

اعتمادآنلاین| محمود علیگو رئیس امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: هر فردی که به صورت خوداظهاری یا از طریق دیگر به مراکز بهزیستی و اورژانس اجتماعی مراجعه کند، علاوه بر دریافت کمک و حمایت های اجتماعی بهزیستی، هنگام ترخیص نیز دقت های لازم برای او مبذول می شود.

وی ادامه داد: این اِعمال دقت های بیشتر شامل بررسی و بازدیدهای بیشتر از خانواده فرد خشونت دیده است و اگر احتمال آسیب مجدد باشد، از ترخیص فرد خشونت دیده جلوگیری خواهد شد.

رئیس امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه حکم ترخیص از سوی قوه قضاییه صادر می شود، افزود: براساس قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، نقش مددکاران اجتماعی در رسیدگی به وضعیت کودکان بسیار پررنگ تر است و قانون به مددکار اجازه می دهد که در دادگاه حاضر شود و مداخله جدی‌تری نسبت به وضعیت کودک خشونت دیده داشته باشد.

علیگو افزود: اگر ترخیص کودک از مراکز بهزیستی به مصلحت کودک نباشد، این موارد به صورت مکتوب به دادستانی و قاضی اعلام می شود و افزایش حساسیت‌ها نسبت به ترخیص کودکان از مراکز بهزیستی در حال پیگیری جدی است.

بند الف ماده 6 قانون حمایت از کودکان و نوجوانان مربوط به بهزیستی است که این سازمان براساس آن مکلف است با استفاده از مددکاران اجتماعی نسبت به شناسایی، پذیرش، حمایت، نگهداری و توانمندسازی کودکان و نوجوانان موضوع این قانون و اعلام مراتب به مراجع صالح اقدام کند.

منبع: ایرنا




اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها