کد خبر: 413685
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۱ ۱۲:۲۳:۵۰
| |

فداحسین مالکی، نماینده زاهدان در مجلس یازدهم:

فشار سیاسی منجر به صدور قطعنامه علیه ایران شد

نماینده زاهدان در مجلس یازدهم و دپیلمات پیشین کشورمان گفت: قطعنامه ضدایرانی شورای حکام، نتیجه طراحی‌های یهودی-صهیونیست‌های افراطی است که به هر طریقی با آمریکا هم پیمان و با شخص ترامپ، هم جهت هستند.

فشار سیاسی منجر به صدور قطعنامه علیه ایران شد
کد خبر: 413685
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۱ ۱۲:۲۳:۵۰

اعتمادآنلاین| فداحسین مالکی، نماینده زاهدان در مجلس یازدهم و دپیلمات پیشین کشورمان، درباره قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام، گفت: اقدام آمریکا در وارد کردن فشارهای سیاسی به آژانس و در نتیجه تصمیمی که آژانس گرفت، کاملا سیاسی و غیرحرفه‎‌ای بود. به این دلیل که، این تصمیم در شرایطی از سوی آژانس اتخاذ شد که خودِ آمریکا دچار بحران است. به بیانی دیگر اتفاقات و حوادثی که در داخل آمریکا رخ داده و همه جهانیان را متوجه آمریکا کرده است از یک سو هم اثرات سوء بسیاری بر اقتصاد مردم آمریکا گذاشته و هم از سوی دیگر، موقعیت ترامپ را در انتخابات آینده به شدت تحت‌الشعاع قرار داده است.

او افزود: از این رو آنها در این شرایط، چنین تصمیمی را علیه جمهوری اسلامی ایران اتخاذ کردند. بدین معنا که آمریکایی‌ها می‌خواهند ذهن مردم دنیا را از حوادث و اتفاقات داخل آمریکا منحرف کنند و به یکباره اذهان مردم جهان را متوجه جمهوری اسلامی ایران کنند. از سوی دیگر آمریکا هم توانست با وارد کردن فشارهای سیاسی به آژانس، به صدور قطعنامه علیه ایران در شورای حکام اقدام کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یقینا این یک سناریو علیه جمهوری اسلامی ایران بود که به هر قیمتی در پی این بودند فشارهای سیاسی علیه ترامپ و آمریکا را کاهش دهند تا بیش از این مورد توجه جریانات بین‌المللی قرار نگیرد چراکه پس از اتفاقاتی که در داخل آمریکا رخ داد بسیاری از کشورهای دنیا و حتی کشورهای اروپایی با مردم آمریکا به ویژه سیاه‌پوستان، هم صدا شدند چراکه حرکت‌های نژادپرستانه‌ای در آمریکا رخ داد. به عبارتی آمریکا دچار بحران شدیدی شد. در این شرایط چنین حرکتی از سوی آژانس، سیاسی و غیرحرفه‌ای بود.

دیپلمات پیشین کشورمان با اشاره به ردپای رژیم صهیونیستی در تصمیم ضدایرانی آژانس علیه ایران و فشارهای لابی‌های صهیونیستی به آژانس نیز تاکید کرد: طبیعی است که همواره آمریکایی‌ها هر حرکتی انجام می‌دهند در پشت آن، اسرائیلی‌ها بوده و متقابلا هر حرکتی که اسرائیلی‌ها انجام می‌دهند پشت آن، آمریکایی‌ها حضور دارند. از این رو این اقدامات سیاسی، نتیجه طراحی‌های یهودی-صهیونیست‌های افراطی است که به هر طریقی با آمریکا هم پیمان و با شخص ترامپ هم جهت هستند. یقینا اینها به آژانس انرژی اتمی فشار وارد می‌کنند تا چنین تصمیماتی را علیه جمهوری اسلامی ایران اتخاذ کنند.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها