کد خبر: 413738
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۱ ۱۴:۲۷:۱۹
| |

معین‌الدین سعیدی، نماینده چابهار:

حدادعادل واژه جدیدی برای محرومیت مناطق جنوبی انتخاب کند

نماینده چابهار در مجلس با اشاره به مشکلات آبی، برقی و سوخت مردمان مناطق جنوبی گفت: لفظ محروم نمی‌تواند تاریخ این سرزمین‌ها را توضیح دهد. از غلامعلی حداد عادل می‌خواهم که اصطلاح جدیدی برای وضعیت این سرزمین انتخاب کند.

حدادعادل واژه جدیدی برای محرومیت مناطق جنوبی انتخاب کند
کد خبر: 413738
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۱ ۱۴:۲۷:۱۹

اعتمادآنلاین| معین‌الدین سعیدی، نماینده چابهار در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه «نعمت امنیت و جهادگران عرصه تامین امنیت» را ارج می‌نهیم بیانیه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را «ضد ایرانی» عنوان کرد و گفت: این اقدام میخ آخر بر تابوت تفکری بود که به جای خدا به کدخدا تکیه کرده بود. رهبر معظم انقلاب به زیبایی این لحظه را پیش بینی کرده بودند.

او در مجلس یازدهم در مورد وضعیت شهرهای جنوبی ایران گفت: این سرزمین‌ها سرشار از تناقض است، سرشار از فرصت‌ها و تهدیدها، از یک سو نعمت‌هایی که به مردمان عطا شده و از سوی دیگر پایین‌ترین شاخص‌های توسعه انسانی مثل آموزش، بهداشت، راه روستایی، پوشش مخابراتی و ...

سعیدی تاکرد کرد: دیگر نمی‌توان بر وضعیت این سرزمین و مردم آن واژه محروم را وضع کرد. پس از آقای غلامعلی حدادعادل می‌خواهم که اصطلاح جدیدی برای وضعیت مردم و این سرزمین انتخاب کند.

نماینده چابهار در مجلس خطاب به رئیس جمهور گفت: چرا فریاد تشنگی مردم منطقه را نمی شنوید، بحران بی آبی غیزانیه در برابر فاجعه آب سیستان و بلوچستان یک رویای دست نیافتنی است. بر اساس بند اول قانون برنامه ششم توسعه وزارت نیرو موظف است 70 درصد نیاز آبی مردم نوار ساحلی جنوب را از طریق آب شیرین کن تامین کند. شما چه اقدامی انجام داده‌اید؟ در گرمای جانفرسای سیستان و بلوچستان بی برقی امان مردم را بریده است. در تابستان و در سال جهش تولید هر روز به یک بهانه سوخت کشاورزان را قطع می‌کنید. به صیادان منطقه‌ای مجوز صید نمی‌دهید اما کشتی‌های ترال نه تنها ذخایر آبی بلکه آش را با جایش می‌برند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها