کد خبر: 413783
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۱ ۱۶:۲۰:۰۷
| |

نماینده ائتلاف سائرون عراق خواهان جلسه فوق العاده پارلمان درباره حملات ترکیه شد

نماینده ائتلاف سائرون عراق خواهان برگزاری جلسه فوق العاده پارلمان درباره تجاوزها و نقض‌های مکرر ترکیه شد.

نماینده ائتلاف سائرون عراق خواهان جلسه فوق العاده پارلمان درباره حملات ترکیه شد
کد خبر: 413783
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۱ ۱۶:۲۰:۰۷

اعتمادآنلاین| به نقل از شبکه خبری سومریه‌نیوز، جمال فاخر، نماینده ائتلاف سائرون در پارلمان عراق گفت: ترکیه تجاوزها و نقض‌های زیادی مرتکب شده و تمام عرف و آداب دیپلماسی بین المللی در روابط با همسایگان را کنار گذاشته از قطع سهمیه آب عراق گرفته تا اعزام نیروهای زمینی به داخل خاک ما و امروز نیز استفاده از نیروی نظامی در داخل خاک عراق برای تسویه‌حساب با دشمنانش. به عقیده من زبان تهدید و اعتراض زبان ضعیفان است و باعث می‌شود ترکیه بدون ترس از هرگونه تحریمی به تجاوزات خود به خاک عراق ادامه دهد.

فاخر گفت: اهرم‌های فشار زیادی وجود دارد که می‌توان از آن برای توقف تجاوز ترکیه استفاده کرد. من معتقدم که پارلمان باید نقش واقعی را از طریق برگزاری جلسه فوق العاده و دادن اختیار کامل به دولت برای اتخاذ تمام اقدامات ممکن برای پاسخ به ترکیه از جمله قطع روابط اقتصادی، اخراج شرکت‌های ترکیه در عراق، بستن سفارت عراق در ترکیه، اخراج سفیر ترکیه و ارائه شکایت رسمی به شورای امنیت برای برگزاری جلسه فوق العاده ایفا کند.

وی افزود: در صورت ادامه تجاوز، نیروهای مسلح ما باید به هرگونه نیرو یا جنگنده‌ای که حریم هوایی ما را نقض کند برای دفاع از حاکمیت کشورمان پاسخ بدهند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها