کد خبر: 413821
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۲ ۰۸:۲۰:۰۰
| |

معمای پیچیده مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید ادامه دارد:

جان بولتون: از بایدن حمایت می‌کنم/ از بایدن حمایت نمی‌کنم

در حالی که جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید، در یک مصاحبه اعلام کرده بود در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 از جو بایدن نامزد دموکرات‌ها حمایت خواهد کرد، ساعتی بعد حمایت از نامزد دموکرات‌ها در انتخابات را تکذیب کرد.

جان بولتون: از بایدن حمایت می‌کنم/ از بایدن حمایت نمی‌کنم
کد خبر: 413821
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۲ ۰۸:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| «جان بولتون» مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید که این روزها محتوای کتابش درباره دوران حضورش در دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا سروصدای زیادی به راه انداخته است در یک مصاحبه اعلام کرد که در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر 2020 از «جو بایدن» نامزد دموکراتها حمایت خواهد کرد.

براساس گزارش پایگاه خبری هیل، بولتون در مصاحبه با روزنامه دیلی تلگراف گفت: «به عنوان کسی که پشت صحنه ریاست جمهوری ترامپ را دیده است مجبور است از رقیب ترامپ یعنی بایدن حمایت کند.»

وی افزود: در انتخابات 2016 من به خاطر «هیلاری کلینتون» به ترامپ رای دادم. الان این رئیس جمهور را از نزدیک دیده‌ام و نمی‌توانم دوباره از وی حمایت کنم.نگرانی من به خاطر کشورم است و او(ترامپ) جمهوریخواهان را نمایندگی نمی‌کند و می‌خواهم حمایتم را از وی بردارم.

بولتون ترامپ را به نداشتن هیچ گونه استراتژی متهم کرد و گفت: رئیس جمهوری فعلی آمریکا فرق بین منافع ملی و منافع ترامپ را نمی‌داند.

ترامپ که از زمان برکناری بولتون همواره از وی انتقاد کرده است اخیرا در یک پیام توئیتری در واکنش به کتاب که قرار است به زودی منتشر شود نوشت: «من سرانجام با «استیو اشمیت» مشاور سیاسی شکست خورده، اتفاق نظر پیدا کردم که وی جان بولتون دیوانه را مردی نفرت‌انگیر دانسته که در انجام وظیفه‌اش در حمایت از آمریکا شکست خورد و تاکید کرده که هرگز به وی نباید اجازه داده شود تا دوباره در دولت فعالیت کند.»

ترامپ در ادامه این پیام توئیتری نوشته: «بولتون که من وی را بازگرداندم و به وی یک فرصت دادم با انتشار اطلاعات محرمانه (در حجم وسیع) قانون را نقض کرد. وی باید بهای بسیار سنگینی برای این کار بپردازد. این موضوع نباید هرگز دوباره اتفاق بیفتد.»

اما این پایان ماجرا نبود. مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید حمایت از جو بایدن نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا را تکذیب کرد.

به نوشته وبگاه هیل، سارا تینزلی سخنگوی بولتون با صدور بیانیه‌ای گفت: «این اظهارات نادرست است. آقای سفیر (بولتون) هرگز نگفت که در حال تدارک برای رأی دادن به بایدن است».

تینزلی در ادامه توضیح داد: «او به طور مداوم طی روزهای اخیر گفته که به یک جمهوری‌خواه محافظه‌کار رأی خواهد داد. بگذارید تمام شک‌ها را برطرف کنم، او نه به ترامپ رأی می‌دهد، نه به بایدن».

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها