کد خبر: 413823
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۲ ۰۷:۱۰:۴۳
| |

کره‌جنوبی: کتاب بولتون «یک مورد خطرناک» است

کاخ ریاست‌جمهوری کره‌جنوبی در نخستین واکنش به کتاب خاطرات «جان بولتون» مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا، این کتاب را «یک مورد خطرناک» خواند و اعلام کرد که بیشتر خاطرات وی در مورد کره‌جنوبی، «تحریف» شده است.

کره‌جنوبی: کتاب بولتون «یک مورد خطرناک» است
کد خبر: 413823
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۲ ۰۷:۱۰:۴۳

اعتمادآنلاین| کاخ ریاست‌جمهوری کره جنوبی در واکنش به کتاب خاطرات «جان بولتون» مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا، این کتاب را «یک مورد خطرناک» خواند.

«چونگ ایو یونگ» مدیر امنیت ملی کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی (کاخ آبی) امروز دوشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که بخش اعظم این کتاب نه «واقعیت های دقیق» بلکه «برداشت» های خود بولتون از واقعیت ها است.

این مقام کره جنوبی همچنین بولتون را به «افشای یک جانبه جزئیات مشاوره های دیپلماتیک» که بر اساس اعتماد متقابل بین دولت های دو کشور انجام شده است متهم کرد.

کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد که این موضوع را به آمریکا منعکس خواهد کرد.

وی افزود: چنین اقدام «نامناسبی» همچنین می تواند تلاش متحدین برای پیشبرد استراتژی های مشترک و تقویت منافع امنیتی را تضعیف کند.

چونگ ابراز امیدواری کرد که دولت ایالات متحده تدابیر مناسبی را برای جلوگیری از عود مجدد «چنین پرونده خطرناک» اتخاذ کند.

کتاب جدید «جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا به نام «اتاقی که اتفاق آنجا افتاد: خاطرات کاخ سفید» قرار است سوم تیر منتشر شود اما پیش نویس برخی از فصل‌های این کتاب به رسانه‌ها درز کرده است.

بولتون نوشته است که دیپلماسی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با کره شمالی از جمله مذاکرات هسته ای با پیونگ یانگ، کار کره جنوبی بود نه طرح و برنامه ترامپ.

او در بخش دیگری از این کتاب در مورد نشست سوم کیم و ترامپ در منطقه مرزی دو کره آورده است که کیم و ترامپ هیچکدام تمایلی به حضور «مون جائه این» رییس جمهوری کره جنوبی در این دیدار نداشتند اما مون اصرار کرده است که او نیز در این نشست حضور داشته باشد.

جان بولتون در کتابش به نام «اتاقی که اتفاق آنجا افتاد: خاطرات کاخ سفید» که روز چهارشنبه بخش هایی از آن در رسانه های آمریکا منتشر شد به نکاتی درباره نقطه ضعف های ترامپ در سیاست خارجی اشاره کرده است.

انتشار بخش هایی از کتاب بولتون خشم و عصبانیت ترامپ را برانگیخته است و وی از دادستان کل آمریکا خواسته است تا مانع انتشار این کتاب شود.

بولتون پس از چند بار درگیری با ترامپ در مورد سیاست های مختلف او در قبال کشورهای خارجی از جمله کره شمالی، دولت را ترک کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها