کره شمالی 12 میلیون اعلامیه ضد کره جنوبی به خاک این کشور خواهد فرستاد

خبرگزاری دولتی کره شمالی بار دیگر مقام های سئول را مورد انتقاد قرار داده و بر آمادگی این کشور برای آنچه «مجازات تلافی جویانه علیه کره جنوبی» از جمله انتشار 12 میلیون اعلامیه ضد این کشور خوانده، اعلام آمادگی کرده است.

کره شمالی 12 میلیون اعلامیه ضد کره جنوبی به خاک این کشور خواهد فرستاد
کد خبر: 413884
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۲ ۱۰:۰۰:۰۶

اعتمادآنلاین| پیونگ یانگ برای همین منظور قصد دارد 12 میلیون اعلامیه و 3 هزار بالن تبلیغاتی ضد کره جنوبی را منتشر کرده و از طریق بالن به داخل خاک کره جنوبی ارسال کند تا به این وسیله مسببان تنش ها را تنبیه کند.

پیونگ یانگ در ماه جاری میلادی بارها از کره جنوبی به دلیل انتشار اعلامیه های تبلیغاتی علیه حکومت و رهبر کره شمالی انتقاد کرده است و حالا قصد دارد با انتشار این تبلیغات این کار را تلافی کند.

امروز دوشنبه این کشور تاکید کرد که این اعلامیه ها و بالن های تبلیغاتی ضد کره جنوبی آماده است و انتشار آنها نشان دهنده اوج انزجار مردم از آن کشور است.

پناهجویان و افراد متواری شده از کره شمالی به کره جنوبی، در هفته های اخیر دست به تبلیغات گسترده ای علیه رهبر کره شمالی و برنامه هسته ای این کشور زدند که خشم پیونگ یانگ را برانگیخت.

خبرگزاری کره شمالی نوشته است که وقتی تبلیغات انجام شد کره جنوبی خواهد دید که با چه چالشی مواجه شده است این اقدام تلافی جویانه و مجازات کننده علیه آن کشور، نزدیک است.

کره شمالی روز سه شنبه گذشته دفتر ارتباطی دو کره در منطقه مرزی دو کشور را منفجر کرد و به دنبال آن برای اعزام نیروی نظامی به بخش های مرزی اعلام آمادگی کرده است.

کره جنوبی در قبال این اقدامات بیشتر ابراز تاسف کرده و خواستار توقف تبلیغات علیه خود شده است اقدامات روزهای اخیر کره شمالی باعث شد تا وزیر وحدت کره جنوبی از مقامش استعفا کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها