شیوع موج دوم کرونا در استرالیا

همزمان با افزایش نگرانی‌ها از شیوع موج دوم کرونا در استرالیا، مقامات ایالت ویکتوریا، دومین مرکز پرجمعیت این کشور کنترل‌های مربوط به مهار بیماری کووید-19 را تشدید کردند.

شیوع موج دوم کرونا در استرالیا
کد خبر: 413945
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۲ ۱۲:۳۶:۱۶

اعتمادآنلاین| ‌‌ به گزارش بلومبرگ ، ایالت ویکتوریا استرالیا حالت فوق‌العاده را به مدت چهار هفته تا 20 ماه ژوییه (دوشنبه 30 تیر) تمدید کرده و همچنین شمار مجاز مهمانان در خانه‌ها را به نصف کاهش داده و به 5 نفر رسانده و همچنین برنامه‌ریزی در افزایش تعداد افراد در کافه‌ها و رستوران‌ها را هم به تاخیر انداخته است.

اعلام این مطلب در آخر هفته استرالیا (روز یکشنبه) و همچنین افزایش شمار موارد مثبت کرونا در کشورهای مختلف از جمله آمریکا و کره جنوبی موجب افزایش نگرانی‌ها در بازارها در خصوص دشواری احیای اقتصادی همزمان با تدابیر کنترل کرونا شده است.

ارزش دلار استرالیا روز دوشنبه دربرابر ارزهای مختلف تا حد 0.4 (چهار دهم)‌ درصد کاهش یافت و همچنین ارزش شاخص سهام S&P/ASX200 نیز تا حد یک درصد افول کرد.

این در حالی است که استرالیا با اقداماتی از قبیل مرزهای بین‌المللی و بین ایالتی ، قرنطینه کردن مسافران ورودی در هتل‌ها ،‌تدابیر فاصله گذاری اجتماعی و برقراری یک نظام گسترده تست و ردگیری موفق شده که شمار کل مبتلایان به کرونا را در حدود 7 هزار و 460 نفر محدود کند. اما نگرانی‌ها درباره انتقال و شیوع ویروس در ایالت ویکتوریا افزایش یافته جایی که در هفته گذشته 116 مورد جدید معادل 83 درصد کل مبتلایان جدید در استرالیا را ثبت کرد.

اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا امروز (دوشنبه) به خبرنگاران در سیدنی گفت: این بخشی از زندگی با کووید-19 است و ما به روند گشایش اقتصاد و بازگرداندن مردم بر سر کار ادامه خواهیم داد، اما هر از گاهی مشکلاتی ایجاد می‌شود.

مقام‌های بهداشتی ایالت ویکتوریا نیز اعلام کردند: در 24 ساعت گذشته 16 مورد جدید کرونا شناسایی کرده‌اند . آنها به مردم هشدار دادند که از سفر به 6 ناحیه در شهر ملبورن مرکز ایالت ویکتوریا خودداری کنند. یک مسابقه لیگ استرالیا در شهر ملبورن هم که قرار بود روز یکشنبه برگزار شود که به علت ابتلای یکی از بازیکنان به کرونا به تعویق افتاد .

افزایش شمار مبتلایان ممکن است موجب شود که ایالت ها و مناطقی مانند کویینزلند،‌ استرالیای غربی و تاسمانیا مرزهای خود را بعد از ماه ژوییه هم بسته نگاه دارند. این در حالی است که موریسون نخست وزیر خواستار باز شدن مرزها بین ایالت‌ها برای تقویت گردشگری و اقتصاد این کشور شده است.

"برندان مورفی" مسئول اصلی بهداشتی استرالیا هم امروز گفت: از "افزایش سریع" شمار مبتلایان به کرونا در ویکتوریا نگران است و گفت به نظر می‌رسد علت این مساله دورهمی‌های خانوادگی است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها