عباس ترابیان:

دوستان مهدی تاج برای من پرونده درست کردند

فروش سینگال به شرکت «ام پی سیلوا» در سال 2014 و در دور اول مقدماتی جام جهانی، تبدیل به پرونده پیچیده‌ای شده است.

دوستان مهدی تاج برای من پرونده درست کردند
کد خبر: 413986
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۲ ۱۴:۲۰:۲۱

اعتمادآنلاین| کفاشیان و ترابیان ادعا دارند این شرکت با یک سوئیفت بانکی تقلبی از آنها کلاهبرداری کرد و پولی به حساب شان نیامد. کمیته اخلاق اما با وجود بخشش کفاشیان، همچنان روی ترابیان گیر است و می گوید 79 هزار دلار فروش سیگنال یکی از بازی‌های مقدماتی برزیل، به کجا رفته؟ بعد از بررسی کمیته استیناف، آنها هر چند محرومیت ترابیان را کاهش دادند ولی او همچنان سه سال از حضور در فوتبال محروم است.

آقای ترابیان، شما و آقای کفاشیان محروم شدید ولی الان ایشان به فدراسیون برگشته. نکند شما هم قرار است برگردید؟ محرومیت‌تان به کجا کشید؟ رد شد یا نه؟

نه من هیچوقت برنمی گردم. محرومیت بنده در رای اولیه 5 سال بود که تائید نشد. کمیته استیناف من را به سه سال محرومیت محکوم کرده به همراه 30 میلیون جریمه. آقای کفاشیان هم 10 میلیون تومان جریمه شده‌اند.

با بخشش کفاشیان الان بار پرونده کل روی دوش شما افتاده؟!

بله، فعلا فشار کل پرونده روی بنده است.

در جریان بازگشت کفاشیان به فدراسیون فوتبال بودید؟

نه اصلا خبر نداشتم.

کفاشیان می گفت به فوتبال بازنمی گردد ولی بازگشت.

وقتی آدم این رفتارها را می بیند، دلسرد می شود. به نظر من فدراسیون فوتبال جای خوبی نیست. مثل ساختن خانه روی آب است. هر چقدر انرژی و سلامتی‌تان را بگذارید، آخرش هیچ است. آخرش دوغ و دوشاب یکی است. دیدید که به بدترین شکل با من برخورد کردند. من واقعا فکر نمی‌کردم با من چنین کاری کنند. هر رئیسی در فدراسیون سرکار آمد من پیشقدم شدم و گفتم اگر نمی خواهید بمانم، خداحافظی می‌کنم. همه هم بلا استثنا گفتند نه شما با تجربه هستید و بمانید. در دوره کفاشیان همینطور بود. در دوره آقای صفایی فراهانی هم با ایشان همگام بودم. متاسفانه آقایان در دوره آخر تشریف آوردند، به بنده هیچ چیز نگفتند. خیلی جالب است که بعضی دوستان آقای تاج با بنده دیده بوسی می‌کردند. هر جا ما را می‌دیدند دیده بوسی می‌کردند و حتی جلویمان خم می‌شدند. تازه در برنامه مناظره علی کریمی و ساکت بود که من فهمیدم از 6 ماه قبلش برای من پرونده درست کرده اند. آنجا بود که جا خوردم. رفتار دوگانه شان را دیدم. از یکطرف با ما دیده بوسی می کردند و از طرف دیگر برایمان پرونده سازی! علی کفاشیان هم نایب رئیس بود. آقایان بدون اینکه یک کلمه به من یا کفاشیان حرف بزنند، در کمیته اخلاق برای ما پرونده درست کردند. خودتان را جای ما بگذارید. دارید با آقایان کار می کنید. با شما خوب هستند ولی نگو پشت پرده دارند یک کارهایی علیه تان می کنند.

به هر حال این وسط پولی گم شده آقای ترابیان. پول فوتبال است. نباید تکلیفش روشن شود؟ کاری به پرونده سازی یا شکل دادرسی نداریم. به هر حال تکلیف این پول باید روشن می شده. الان در دادنامه دقیقا چه چیز نوشته شد؟

اگر شما فهمیدید من هم فهمیدم. اصلا نمی فهمم داخلش چه نوشته‌اند. بنده به عمرم تا به حال یک بار کارم به کلانتری نیفتاده. حتی برای شکایت هم نرفته ام. جلسه اولی که برای ما گذاشته بودند، گوش تا گوشش آدم نشسته بود. من خودم تعجب کردم. مگر می شود در یک جلسه اینقدر آدم باشد؟! برای بررسی پرونده های چند هزار میلیاردی هم اینقدر آدم دور هم جمع نمی شوند. بعد از آن ما توضیحات را دادیم. اسناد مربوطه را هم تهیه و در اختیارشان قرار دادیم. از لحظه به لحظه ماجرا گفتیم. در آن جا بگوئید یک کلمه درباره رد مال یا اختلاف صحبتی شود. خیلی جالب است. همین آدم ها بابت 140 هزار دلاری که مفت مفت برای فدراسیون جور کردم از من تشکر نکردند ولی برای پرونده 70 و خرده ای هزار دلاری که بنده نقشی در آن نداشتم، چنین کردند.

کدام 140 هزار دلار؟

یک قرارداد تبلیغاتی بسیار ساده با شرکتی اروپایی برایشان بستم که در لحظه 140 هزار دلار به حساب‌شان پول آمد. اصلا خودشان خبر نداشتند می توانند چنین پولی در بیاورند. این پول را جزو افتخارات شان در فدراسیون قلمداد می کنند! بعد قایمکی رفتند و علیه بنده شکایت کردند. کینه توزی کردند. من چیزی جز کینه توزی دراقدام آقایان ندیدم.

سوالم را اینطور می پرسم که به هر حال آخر پرونده چه شده؟ الان پول چه شده؟ اگر کینه توزی بوده، پس چرا کمیته استیناف هم رای به محرومیت شما داده است؟

چند اشتباه اساسی در این پرونده وجود دارد. آنها سمت من را رئیس بازاریابی قید کرده اند در حالی که بنده نبودم. رئیس حق امضا دارد، من داشتم؟! این اشتباه بزرگی است. بر اساس همان چنین رایی را علیه بنده داده اند. من آنجا توضیح دادم که ایمیلم هک شده است. گفتند که بله، طبق مدارک شما هک شده است. بنده خیلی خوب با آقای خطیر معاون دبیر کل هم همکاری کردم. از ایشان هم تشکر می کنم که خیلی متین و با حوصله همه چیز را بررسی کردند. با آقای علیپور وکیل فدراسیون هم جلسه داشتم. بعدا همه آنها متوجه شدند سوئیفتی که شرکت ام پی سیلوا(شرکتی که سینگال بازی های مقدماتی دور اول جام جهانی 2014 را از ایران خرید) کاملا قلابی است. حتی این سوئیفت را به بانک ملی دادند و آنها هم بعد از بررسی گفتند تقلبی است. یعنی برای همه اثبات شد سوئیفتی که ام پی سیلوا طبق آن می گوید به ما پول داده، کاملا فیک است. ساخته دست است. من ایمیل دارم. سند دارم. برای ام پی سیلوا نوشتیم مگر نمی گویی پول را فرستادی؟ شما صاحب پول هستی. لطفا آن را برگردان. این کار را نکردند. آنجا بود که ما تازه مشکوک شدیم و تحقیق کردیم. فهمیدیم سرمان کلاه گذاشته اند. همین شرکت سه میلیون دلار سر سنگاپور کلاه گذاشته. سر تایوان کلاه گذاشته بودند. در اروپا هم غوغا کردند.

در اروپا؟

بله. بینید این شرکت دفترش در لندن بود. 14 اکتبر سال 2014 به خاطر شکایت‌های صورت گرفته، کلا پروانه کارشان را لغو کردند. مجموع پولی که کلاهبرداری کردند 44 میلیون دلار بوده ولی پول ناچیزی در حساب داشتند. از فدراسیون جهانی هندبال، از فدراسیون دوچرخه سواری فرانسه و از خیلی فدراسیون های دیگر کلاهبرداری کردند. اگر اجازه بدهید یک روز با مدارک کامل به آنجا می آیم و همه اینها را ارایه می دهم تا مشخص شود ام پی سیلوا کلاهبردار بوده. ما زودتر فهمیدیم و اجازه ندادیم زیاد کلاهبرداری کنند.

الان شما به خاطر اتفاقاتی که افتاده از کفاشیان ناراحت هستید؟

نه من کاری به آقای کفاشیان ندارم. دارم نتیجه کار را می بینم. دیگر با فوتبال هم کاری ندارم. مدارک و اسناد را کامل دادم و آخرش بنده را سه سال محروم کردند. حالا اعاده دادرسی کرده ام. برای آقای بهاروند هم نوشتند. جلسه دیگری برگزار می شود تا من باز هم در این باره توضیحاتم را دهم.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها