کاهش روزانه مراجعه 147هزار نفر به مراکز بیمه‌ای

امیری گنجه از ابتدای خردادماه سال جاری فرایند تامین اعتبار دفترچه درمانی حذف و نیازی به مراجعه بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنها به شعب و کارگزاری‌های رسمی سازمان جهت تمدید اعتبار دفترچه درمانی نخواهد بود.

کاهش روزانه مراجعه 147هزار نفر به مراکز بیمه‌ای
کد خبر: 414028
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۲ ۱۶:۰۹:۰۲

اعتمادآنلاین| سرپرست اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ گفت: با اجرای طرح حذف فرایند تامین اعتبار دفاتر درمانی تامین اجتماعی در هر ساعت کاری 18 هزار و 460 بار مراجعه، در هر روز کاری 147 هزار مراجعه و درطول هر ماه 3میلیون و 250هزار مراجعه به شعب و کارگزاری‌ها کاسته می‌شود.

امیری گنجه که در حاشیه بازدید از شعب 13 و 7 تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ سخن می‌گفت، افزود: با دستور دکتر سالاری - مدیرعامل سازمان تامین‌ اجتماعی - در راستای حذف تدریجی دفترچه درمانی و به منظور تسهیل در ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آن‌ها در کلیه مراکز درمانی اعم از ملکی و غیرملکی طرف قرارداد و کاهش مراجعه مخاطبان ذی‌ربط به شعب و کارگزاری‌های رسمی سازمان و ایجاد رضایتمندی، در گام نخست درج اعتبار دفترچه‌های درمانی حذف و اخذ استحقاق درمان از طریق سامانه استحقاق درمان جایگزین آن می‌شود.

وی تاکید کرد: از ابتدای خردادماه سال جاری فرایند تامین اعتبار دفترچه درمانی حذف و نیازی به مراجعه بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنها به شعب و کارگزاری‌های رسمی سازمان جهت تمدید اعتبار دفترچه درمانی نخواهد بود.

امیری گنجه با اشاره به روش‌های استعلام آنی اعتبار دفترچه درمان تامین اجتماعی گفت: بررسی و کنترل استحقاق درمان بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنان ضمن رعایت اصول و قواعد بیمه‌ای در بخش سرپایی در کلیه مراکز درمانی اعم از ملکی، غیرملکی طرف قرارداد و پزشکان با استفاده از یکی از این روش‌ها از اعتبار دفترچه درمانی خود مطلع شوند:

1- استفاه از اپلیکیشن موبایل: ورود به سایت http://pwa.tamin.ir ، اسکن بارکد دفترچه درمان و مشاهده وضعیت اعتبار دفترچه

2- استفاده از نسخه وب : ورود به سایتhttp://medical.tamin.ir ،ورود کد ملی و مشاهده وضعیت اعتبار دفترچه

3- استفاده از کدussd : *4*1420# ،انتخاب گزینه 1 (استعلام اعتبار درمانی )، ورود کدملی و مشاهده وضعیت اعتبار دفترچه

4- استفاده از کد ussd : *4*1420*1# ، ورود کد ملی و مشاهده وضعیت اعتبار دفترچه

5- استفاده از اپلیکیشن موبایل : ورود به سایت http://pwa.tamin.ir ، ورود کدملی ، مشاهده وضعیت اعتبار دفترچه

6- استفاده از کد ussd : *1666# ، انتخاب گزینه1 (استحقاق سنجی )، ورود کدملی ، مشاهده وضعیت اعتبار دفترچه

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها