کد خبر: 414149
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۳ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از وضعیت تیم‌های شهرستانی:

لیگ برتر| از نامه تیم‌های خصوصی به حیدر بهاروند تا بی‌پولی تیم‌های نفتی

مالک متمول تراکتور دست‌بردار نیست و در تلاش است تا مانع برگزاری لیگ نوزدهم شود. لیگی که به خاطر شیوع ویروس کرونا لغو شد و حالا با صلاحدید ستاد مبارزه با ویروس کرونا و دستور فدراسیون فوتبال قرار است چهارم تیرماه دوباره از سر گرفته شود.

لیگ برتر| از نامه تیم‌های خصوصی به حیدر بهاروند تا بی‌پولی تیم‌های نفتی
کد خبر: 414149
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۳ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| لیگ برتر فوتبال ایران همچنان حواشی زیادی دارد و محمدرضا زنوزی مالک تراکتور تبریز هم در صدر اخبار حاشیه‌ای لیگ برتر است. لیگ برتر ی که فردا (چهارشنبه) آغاز می‌شود و در اولین دیدار لیگ برتر نوزدهم، فولاد خوزستان در اهواز میزبان استقلال تهران خواهد بود.

داستان زنوزی و لیگ برتر

مالک متمول تراکتور دست‌بردار نیست و در تلاش است تا مانع برگزاری لیگ نوزدهم شود. لیگی که به خاطر شیوع ویروس کرونا لغو شد و حالا با صلاحدید ستاد مبارزه با ویروس کرونا و دستور فدراسیون فوتبال قرار است چهارم تیرماه دوباره از سر گرفته شود. زنوزی اما اصرار دارد که در این شرایط برگزاری بازی‌های لیگ به صلاح نیست و فدراسیون فوتبال باید به یک نتیجه منطقی برسد. او در یک مصاحبه رادیویی گفته است: «ما طی بیانیه مواضع‌مان را اعلام کرده‌ایم و همگی بازیکنان و مربیان در قالب طوماری خواستار رسیدگی به حق و حقوق‌شان شده‌ایم. فردا صبح به فدراسیون و سازمان لیگ نامه ارسال می‌کنیم و عصر یکشنبه نیز به فیفا نامه زده و ضعف اساسنامه فدراسیون فوتبال را هم اعلام خواهیم کرد چراکه معتقدیم ضعف اساسنامه فوتبال‌مان را به اینجا رسانده است.»

همین صحبت‌ها باعث شد تا فدراسیون فوتبال از زنوزی شکایت کند. فدراسیون فوتبال درباره دلیل شکایت از مالک تراکتور اعلام کرد: «در پی اظهارات غیرواقع و همراه با ایراد تهمت‌های ناروای متعدد مالک باشگاه تراکتور علیه کلیت فوتبال کشور، فدراسیون فوتبال مراتب را در محاکم قضایی به قید فوریت پیگیری خواهد کرد.»

زنوزی

نامه بازیکنان به فدراسیون فوتبال

هفته گذشته فوتبال ایران نظاره‌گر یک رویداد عجیب دیگر هم بود؛ نامه‌ای از طرف چند باشگاه لیگ برتری به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ ارسال شد که امضای بازیکنان این تیم‌ها پای این نامه به چشم می‌خورد. تیم‌ها در این نامه از فدراسیون فوتبال ایران درخواست کرده بودند تا بازی‌های لیگ برتر برگزار نشود.

باشگاه‌های تراکتور، شهرخودرو، نفت مسجدسلیمان، ماشین‌سازی، پارس جنوبی، پیکان و نساجی ارسال‌کنندگان این نامه هستند که این بار امضای بازیکنان خود را هم زیر نامه دارند و در متن آن نیز نوشته‌اند: «مقایسه لیگ کشور عزیزمان با سایر کشور‌ها به دلایل مختلف قیاس مع‌الفارق است. از جمله اینکه فقط در کشور ماست که فدراسیون و سازمان لیگ با وجود سیر صعودی ابتلا به کووید-19 اصرار به برگزاری ادامه مسابقات لیگ دارند.»

همچنین در ادامه از «بزرگان و زعمای فوتبال» پرسیده شده که بر مبنای کدام دلیل منطقی و علمی یقین حاصل کرده‌اند که وضعیت کشور از حیث شیوع و خطر ابتلا به این بیماری کشنده بهتر از سه ماه قبل است تا وجدان بیدار نیز در پی آن حکم به پذیرش ادامه مسابقات دهد.

در این نامه از فدراسیون فوتبال خواسته شده عواقب ناشی از شروع لیگ را بر عهده بگیرد و در پایان آن بازیکنان، مربیان و دست‌اندرکاران این تیم‌ها انصراف خود را از لیگ برتر اعلام کرده‌اند.

این نامه سروصدای زیادی در میان اهالی فوتبال ایران به پا کرد. هرچند افرادی که زیر این نامه را امضا کرده بودند مدعی شدند با هماهنگی باشگاه‌ها این کار را انجام داده‌اند، اما مدیران برخی از این باشگاه‌ها گفتند اطلاعی از این نامه نداشته‌اند و بازیکنان به خواست خودشان این نامه را امضا کرده‌اند.

گرچه این نامه هم راهی به جایی نبرد و حالا باشگاه‌ها باید خودشان را آماده حضور در لیگ برتر کنند.

نامه باشگاه های لیگ برتر

2 کرونایی در چهارمین تست اعضای تیم صنعت نفت آبادان

تیم‌های لیگ برتری باید برای حفظ سلامت بازیکنان و اعضای تیم از آنها تست کرونا بگیرند. طبق اعلام روابط عمومی باشگاه صنعت نفت آبادان، نتیجه چهارمین تست کرونای اعضای این تیم مشخص کرد که یکی از بازیکنان صنعت نفت و یک نفر از اعضای کادر تدارکات تیم به ویروس کرونا مبتلا هستند.

پیش از این هم تست برخی از بازیکنان فوتبال ایران مثبت شده بود که نگرانی‌هایی به وجود آورده است.

کرونا ویروس

نفتی‌ها در بحران

هرچند تیم‌های نفتی ایران متعلق به یکی از مهم‌ترین وزارتخانه‌های ایران هستند، اما هیچ‌گاه شرایط مالی خوبی نداشته‌اند. بعد از منحل شدن نفت تهران خیلی از گمانه‌زنی‌ها بر این است که دیگر تیم‌های نفتی ایران هم به سرنوشت نفت تهران دچار خواهند شد.

نفت مسجدسلیمان یکی از تیم‌هایی است که با مشکلات مالی زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کند. حسین پاشایی، مربی این تیم، درباره وضعیت نفت مسجدسلیمان قبل از آغاز رقابت‌های لیگ برتر می‌گوید: «مسائل فنی مطابق میل کادر فنی در حال انجام است و تمرینات در بُعد فنی و تاکتیکی نیز روال خوبی دارد و از لحاظ روحی و روانی نیز مشکلی در میان نیست. فقط مشکلات مالی داریم که با وجود نماینده ورزش‌دوست مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی و همچنین تلاش هیات‌مدیره، مخصوصاً مدیرعامل، همگی به حل این مشکل نیز امیدواریم.»

نفت به دلیل مشکلات مالی حتی از داشتن خوابگاه هم محروم بود. البته بعد از رسانه‌ای شدن این موضوع و با درخواست اعضای هیات‌مدیره باشگاه نفت مسجدسلیمان و پیگیری علیرضا ورناصری، نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی و همچنین اعضای شورای تامین مسجدسلیمان و مدیران استانی، مشکل نفتی‌ها برای استفاده از خوابگاه و زمین در مسجدسلیمان حل شد تا شاگردان تارتار بتوانند با دغدغه کمتری در مسجدسلیمان تمرین و از حریفان میزبانی کنند.

نفت مسجد سلیمان

یک پرتغالی رفت تا یکی دیگر بیاید

سپاهان اصفهان این روزها شرایط عجیبی پیدا کرده است. مربی دروازه‌بان‌های این تیم که به پرتغال رفته بود دیگر به ایران بازنگشت و همین موضوع باعث ناراحتی مدیران سپاهان شد. حالا قرارداد این مربی پرتغالی با سپاهان لغو شده و واسکو اوورا 41 ساله جانشین او شده است.

خبری دیگر از سپاهان حاکی از آن است که محمد محبی بازیگن جوان و ملی‌پوش این باشگاه مورد توجه آ.اِ.ک آتن یونان قرار گرفته و به احتمال زیاد به زودی این بازیکن راهی لیگ یونان می‌شود.

سپاهان

تیم‌های خصوصی شمشیر را برای فدراسیون فوتبال از رو بستند

چهار تیم خصوصی حاضر در لیگ برتر پاشنه آشیل سازمان لیگ فوتبال ایران شده‌اند. تراکتور اولین مخالف برگزاری لیگ بود و مالک این باشگاه این موضوع را به صورت علنی در مصاحبه‌هایش مطرح کرد؛ محمدرضا زنوزی گفت در صورت آغاز مجدد لیگ برتر، از فدراسیون فوتبال ایران به فیفا شکایت خواهد کرد. ماشین‌سازی تبریز که دیگر تیم زنوزی است هم اعلام کرد در بازی‌های لیگ برتر حاضر نخواهد شد. شهرخودرو و نساجی هم دیگر تیم‌هایی بودند که به جمع مخالفان فدراسیون پیوستند و طی نامه‌ای خطاب به وزارت ورزش و جوانان، اطلاع دادند که در صورت برگزاری رقابت‌های لیگ برتر از لیگ کنار خواهند کشید.

به غیر از نساجی، تراکتور و ماشین‌سازی، شهرخودرو هم نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ارسال کرده و در آن 2 شرط برای این فدراسیون گذاشته است. در نامه شهرخودرو به حیدر بهاروند آمده است: «این باشگاه اعلام می‌دارد در صورت تحقق یکی از 2 شرط ذیل موافق شروع مجدد لیگ است:

الف) جنابعالی به‌ عنوان سرپرست فدراسیون و رئیس سازمان لیگ، مسئولیت کامل عواقب ناشی از شروع لیگ را صراحتاً بر عهده بگیرید.

ب) جلسه‌ای با حضور تمامی مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتر تشکیل و در ارتباط با ادامه لیگ رأی‌گیری شود.»

نامه شهرخودرو به فدراسیون فوتبال

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها