کد خبر: 414238
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۳ ۱۳:۴۷:۲۱
| |

به عقب انداختن تحریم چین به دلیل توافق تجاری تاسف بار است

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت، به عقب انداختن اعمال تحریم علیه مقام‌های چینی دخیل در مساله اویغورها از ترس به خطر افتادن توافق تجاری بین دو کشور توسط ترامپ "ترسناک" است.

به عقب انداختن تحریم چین به دلیل توافق تجاری تاسف بار است
کد خبر: 414238
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۳ ۱۳:۴۷:۲۱

اعتمادآنلاین| اظهارات نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در پی مصاحبه ترامپ با آکسیوس مطرح شد که در پاسخ به این سوال که چرا او تحریم ها علیه چین را اجرایی نکرد، گفت: ما در میانه یک توافق تجاری بودیم.

پلوسی تصمیم برای تاخیر در اعمال تحریم‌ها علیه سیاستمداران چینی و عاملان اردوگاه‌های بازداشت مسلمانان اویغور را مورد انتقاد شدید قرار داد و گفت: اگر آمریکا به دلیل مسائل تجاری درباره حقوق بشر در چین سخن نگوید، ما تمامی اختیارات اخلاقی خود را درباره سخن گفتن در خصوص حقوق بشر در سراسر جهان از دست می‌دهیم.

وی ادامه داد: اعتراف دونالد ترامپ، ‌رئیس جمهوری آمریکا که به دنبال راهی دیگر است و اینکه یکی از بدترین استبدادهای حقوق بشری در زمان ما را در ازای امضای توافق تجاری نادیده بگیرد، واقعا تاسف بار و شوکه کننده است.

ترامپ در دفاع از خود گفته بود من تعرفه‌هایی بر چین اعمال کردم که بیشتر از هر تحریمی کار می‌کند.

ترامپ گفت رسیدن به یک توافق "بزرگ" مانع از این شده او "تحریم‌های بیشتری" علیه چین اعمال کند.

این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرده است توافق تجاری که ماه ژانویه با چین امضا کرده کماکان پابرجا است.

ترامپ اظهارامیدواری کرده که چین به شرایط توافق تجاری میان دو کشور عمل کند.

15 ژانویه آمریکا و چین موافقتنامه‌ای را با هدف کاهش جنگ تجاری میان دو کشور امضا کردند.

چین قول داد واردات از آمریکا را افزایش دهد و مقررات مالکیت معنوی محصولات را تقویت کند. در مقابل آمریکا موافقت کرد تعرفه جدید اعمال شده بر برخی کالاهای چینی را نصف کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها