کد خبر: 414264
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۳ ۱۴:۴۴:۴۶
| |

نیروهای مسلح یمن ریاض را مورد حمله قرار داد

نیروهای مسلح یمن چهارمین عملیات «مقابله به مثل» که از آن با عنوان «تعادل بازدارندگی» یاد می‌کند را در خاک عربستان انجام داد و طی آن ریاض پایتخت این کشور با تعدادی موشک بالستیک و پهپاد مورد حمله قرار گرفت.

نیروهای مسلح یمن ریاض را مورد حمله قرار داد
کد خبر: 414264
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۳ ۱۴:۴۴:۴۶

اعتمادآنلاین| سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز سه شنبه در بیانیه‌ای گفت: ما به یاری خدا بزرگترین عملیات تهاجمی « تعادل بازدارنده» را بر روی پایتخت عربستان انجام دادیم و در این عملیات وزارت دفاع، اطلاعات و پایگاه هوایی «سلمان» و پایگاههای نظامی در شهرهای ریاض (پایتخت عربستان) ، «جیزان» و نجران» را مورد هدف قرار دادیم.

سرتیپ «یحیی سریع» در این بیانیه اضافه کرد که چهارمین عملیات تعادل بازدارنده با تعداد زیادی موشک بالستیک «قدس» و «ذوالفقار» و پهپادهای یمن انجام شد.

وی اضافه کرد که این عملیات در پاسخ به ادامه محاصره ناعادلانه و تجاوز وحشیانه دشمن علیه مردم بزرگ یمن انجام شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: ما تا زمان رفع محاصره و متوقف شدن عملیات متجاوزان و تحقق آزادی و استقلال کشور، عملیات نظامی قدرتمندتری را علیه دشمن انجام خواهیم داد.

در پی انجام این عملیات، «محمد عبدالسلام» سخنگوی و رئیس هیات «جنبش انصارالله» در مذاکرات صلح یمن در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: ائتلاف متجاوز باید به طور جدی عملیات چهارم بازدارنده را بررسی کند که به خواست خدا شدید بوده است.

وی افزود: متوقف کردن حملات و رفع محاصره یمن هدف انسانی و ملی برای مردم مظلوم کشور ما است.

در حالی که مقامات عربستان مدعی شدند که پدافند هوایی این کشور سه فروند موشک و هشت پهپاد ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را رهگیری و منهدم کرده‌اند، برخی فعالان عربستانی در شبکه‌های اجتماعی با اشتراک فیلم‌هایی، از شنیده شدن صدای چندین انفجار شدید در شمال ریاض پایتخت عربستان خبر دادند.

بسیاری از کابران شبکه‌های اجتماعی پیش‌بینی می‌کنند که در جریان این حملات موشکی، خسارت‌های سنگینی به عربستان وارد شده باشد.

در این پیوند، عمان با صدور بیانیه‌ای با ابراز تاسف عمیق از حملات انجام شده به عربستان، خواستار تلاش برای جلوگیری از تشدید درگیری‌ها در یمن شد و اضافه کرد که افزایش تنش به نفع امنیت و ثبات منطقه نیست.

عمان خواستار تمرکز بر حمایت از تلاشهای انجام شده توسط سازمان ملل متحد برای حل و فصل بحران سیاسی یمن به گونه‌ای که امنیت و منافع کشورهای همسایه را حفظ کند، شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها