کد خبر: 414267
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۳ ۱۴:۴۸:۵۳
| |

ژاپن و آمریکا همکاری های نظامی را کاهش خواهند داد

خریدهای تسلیحاتی گرانقیمت ژاپن از آمریکا باعث انتقادهای فراوانی از توکیو شده است به طوری که مردم و احزاب ژاپن بر این باورند که نباید به بهانه های واهی چنین هزینه های سرسام آور نظامی را متقبل شد.

ژاپن و آمریکا همکاری های نظامی را کاهش خواهند داد
کد خبر: 414267
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۳ ۱۴:۴۸:۵۳

اعتمادآنلاین| ژاپن از جمله کشورهای منطقه است که دارای اتحاد نظامی با آمریکا است اما این اتحاد برایش مشکلات زیادی نیز ایجاد کرده و باعث اعتراضات گسترده شده است.

پایگاهی که آمریکا در حال ساخت آن در اوکیناواست باعث رنجش مردم محلی شده است به رغم اعتراض های گسترده و حتی مخالفت فرمانداری اوکیناوا ، دولت ژاپن کماکان با همراهی آمریکا این طرح را به پیش می برد.

ژاپن به واسطه آنچه تهدیدهای نظامی از سوی چین و یا کره شمالی می خواند ، به خریدهای تسلیحاتی از آمریکا روی آورده ولی هیچوقت به شکلی که اعلام می کند از سوی کشورهای ذی ربط تهدید نشده است.

شاید همین انتقادهای گسترده بود که نهایتا «کونو تارو» وزیر دفاع این کشور را بر آن داشت که به خاطر هزینه بالای استقرار سامانه موشکی دفاعی آجیس از آمریکا، عذرخواهی کند.

احزاب سراسر ژاپن با انتشار بیانیه هایی وزارت دفاع و دولت را مسئول هزینه های سنگین دفاعی و خریدهای تسلیحاتی از آمریکا می دانند که ضرورتی هم نداشته است.

روزنامه نیکی می نویسد که اگر بخاطر شرایط جغرافیایی ژاپن، این کشور بخواهد این سامانه موشکی دفاعی آمریکایی را آرایش دهد باید نزدیک به 4 میلیارد و 200 میلیون دلار هزینه کند توکیو پیش از این یک میلیارد و 700 میلیون دلار اختصاص داده بود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها